Направи дарение на училище!
Автор: Петър Теодосиев
Този материал може да е полезен и за всички организации, които искат да имат ефективна връзка със своите членове и съмишленици.
От известно време забелязвам един голям проблем с немалко научни институции, а именно това, че или не изпращат ефективно имейлите си или още по-лошo – не получават важни за тях съобщения.
Ще дам няколко решения, които може да ползвате, за да решите всичките си проблеми с получаване и изпращане на писма онлайн.
Миналата година участвах в няколко курса по имейл маркетинг и знанията ми помогнаха да постигна много добри резултати за БГ Наука. Имаме база данни от имейли на хора, които искат да получават информация от нас и без проблем могат да се записват и отписват от нашия списък. През имейла направихме и два курса, като общия брой на записани за тях са около 1 000 човека.
Вярвам, че това ще е полезно за повечето организации, които имат голям кръг от хора и имат технически проблем с получаването или изпращането на имейли.
Как да получавате винаги писмата, които ви изпращат?
[ВАРИАНТ 1]
Имате имейл ime@institut.bas.bg, който по някаква причина блокира всички идващи към вас писма, но не искате да го сменяте, защото го знаят много ваши колеги и е важно за вас да сте с имейл към института.
Регистрирайте се в Gmail.com – имейл системата на Google.
Влезте в своя gmail акаунт и следвайте инструкциите 1 и 2
- Избирате от колелцето в дясно Settings
- Forwarding and POP/IMAP
От там добавете имейл: Add a forwarding address и проследете инструкциите.
За повече инструкции може да видите това видео – https://www.youtube.com/watch?v=prPWF-CPQvM
[ВАРИАНТ 2] (за по-напреднали)
Регистрирайте домейна на институцията си в добра имейл система, каквато е тази на Google: https://gsuite.google.com
Цената е направо нищожна за такъв ресурс – от 5 до 10 долара за имейл решения, които включват множество функции и перфектно работеща система.
Но за да е безплатно, трябва да регистрирате института като организация, да кандидатствате за Google Ad Grants – с гранта получавате и G Suite, което представлява система от множество инструменти като Gmail, Google Drive, Google Docs, Sheets, Slides, and Forms, Google Sites, Google Calendar, Google Hangouts, Google+, Google Keep, Google Vault и т.н.
Вижте материала Как всеки институт (на БАН) може да получи Google Ad Grants и защо да го направи
[ВАРИАНТ 3]
Регистрирайте се в нашия проект “БГ Наука за учени”
Какво ще получите БЕЗПЛАТНО?
Електронна поща в Google, но с домейна NAUKA.BG – ime@nauka.bg
- 30 GB пространство с всички инструменти на Google
- Приятен дизайн и мобилна версия
- Уроци за Google инструменти
- -50% от цената за абонамент на списанието
- Сборника BG-Science-Action в PDF
- „100 лица зад българската наука” е част от този сайт – в PDF
Повече може да прочетете тук: https://nauka.bg/ucheni/
Това ви дава предимството да имате всички функции на Google Ad Grants и G Suite без да сте кандидатствали и да се занимавате с каквато и да е административна дейност – получавате всичко. А ако комбинирате и [ВАРИАНТ 1] с [ВАРИАНТ 3], ще си решите всички проблеми с имейла, а цялата процедура ще ви отнеме не повече от 30-40 мин.
Как да изпращате писма до своите колеги и те да ги получават винаги?
[СЪВЕТ]
Никога не изпращайте от своята лична поща повече от 100 имейла наведнъж до различни хора. Това ще активира различни защити на имейлите на другите хора и може да ви означи като хора, които пращат СПАМ,което да доведе до това в бъдеще голяма част от писмата, които изпращате (дори и да са до 1 човек), да не достигат до него.
[РЕШЕНИЕ 1]
Използвайте готови софтуерни решения, които са специализирани за това.
Най-известният сайт за това е MailChimp!
Безплатно може да изпращате до 12 000 имейла, като списъкът ви да е до 2 000 контакта.
Мисля, че това е достатъчно, за да изпращате на точните хора и те винаги да получават вашите съобщения.
Може да се ползва за вътрешна комуникация – да се изпраща до всички учени в институцията или определен кръг – докторанти, професори и дори медии, ако искате.
Важно е да се знае, че най-добре да се регистрирате с имейл, който е към научната ви институция, защото не работи добре с общи имейли – като @gmail, @yahoo, @abv.bg и т.н. Трябва да е @bas.bg, @uni…, @nauka.bg и т.н.
Може да видите това подробно видео как да се регистрирате и да работите с Mailchimp: https://www.youtube.com/watch?v=OE0k7tuKEa0
[РЕШЕНИЕ 2]
Аз използвам SendinBlue – https://www.sendinblue.com
Регистрацията е безплатната и може да вкарате неограничено количество контакти, но с ограничение да се изпращат до 600 имейла на ден, което е доста добре. 🙂
Моят съвет е да направите листи (списъци) с имейли по 550 и един ден да изпращате на лист 1, друг ден да изпрате същия имейл на лист 2 и т.н.
Всичко това може да бъде автоматизирано и целият процес да ви отнема само няколко минути.
Софтуерът е много удобен и приятен, като има всякакви възможности. Създавате един примерен изглед на имейл, който след това с леки промени изглежда напълно различно и предоставя различна информация, а на вас ви отнема минути да изпратите до всичките си контакти точно това, което искате. Също така, има подробни статистики колко имейла са отворени, кои линкове са кликани и т.н.
Лично аз го препоръчвам. Може да ви се стори малко сложно в началото, но когато го разучите, ще имате много добър работещ безплатен инструмент за имейли.
Може би трябва да започнете с това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=FL7kz5LVS3M
Ето едно видео за това как да направите първата си кампания – https://www.youtube.com/watch?v=L12e9XhXSpY
Повече тук: https://www.youtube.com/channel/UCfApZr78VYZXas5foRKvGvw/videos
И https://resources.sendinblue.com/?lang=en
[РЕШЕНИЕ 3]
Другият софтуер, който има много добри безплатни решения е Sendpulse.
От този списък само него не съм ползвал, но в много класации е един от препоръчваните имейл решения за изпращане на множество имейли.
Безплатния план ви позволява да имате списък до 2 500 контакта и да изпращате до 15 000 имейла на месец, което си е наистина много добро решение. 🙂
В това видео е показано как да започнете да изпращате имейли със Sendpulse: https://www.youtube.com/watch?v=3F3zRfd5AYA
Този материал може да е полезен и за всички организации, които искат да имат ефективна връзка със своите членове и съмишленици.