
Гугъл има уникална програма, помагаща на неправителствени организации да подобрят своята работа и да бъдат по-видими в интернет. Най-привлекателното е, че всяка организация, спечелила този Google Ad Grants, получава всеки месец възможност за реклама в търсачката на стойност 10 000 долара, което не е никак малко.
От известно време Google предоставя възможност и на български организации да кандидатстват и да спечелят този грант. БГ Наука има спечелен грант и се опитваме да го прилагаме и в полза на другите.
Повече вижте тук: https://nauka.bg/ucheni/
Ограниченията са няколко, но незначителни на фона на това, което получавате:
1) Ограничение в рекламата до 2 долара на клик за ключова дума;
2) Може да се рекламира само през търсачката;
3) Не може да се рекламира в Google Search Partners.
Защо е нужно научните институти да имат подобен грант?
- Популяризиране на своята работа и дейност
Чрез тази директна реклама в Гугъл, вие ще може да покажете постиженията, проектите и работата, която извършвате. Това е важно както за една част от проектите, които са финансирани от Европа, така и национални програми. Също така е важно обществото да знае каква дейност извършват научните работници, за да има по-голяма прозрачност, което ще доведе до по-голяма подкрепа от обществото и други институции към науката в България.
- Намиране на партньори
Грантът може да бъде използван за намиране на партньори за проекти и други дейности, които институтът или научната организация изпълнява. Така бизнесът или други научни организации, които биха искали да работят с конкретната научна институция, ще достигат по-лесно до нея. Това може да стане много лесно само с една ключова дума написана в търсачката.
Грантът дава възможност винаги да се появявате сред първите резултати при търсене в Гугъл на конкретни ключови думи, без значение от езика.
- Подобрение на комуникацията както вътре в института, така и навън
С гранта получавате и G Suite, което представлява система от множество инструменти като Gmail, Google Drive, Google Docs, Sheets, Slides, and Forms, Google Sites, Google Calendar, Google Hangouts, Google+, Google Keep, Google Vault и т.н.
Всичко това позволява работният процес в екип или самостоятелно да бъде на съвсем друго ниво и работата да се извършва много по-бързо и сигурно.
Също така, чрез G Suite може домейнът на института да бъде главен и да се правят множество акаунти (неограничен брой), които да бъдат – Ime@името-на-института.bg
Повече тук: https://www.google.com/intl/bg_ALL/nonprofits/products/apps-for-nonprofits.html
https://support.google.com/a/answer/3035792?hl=bg
Как се кандидатства:
- Създаване на организация с нестопанска цел
Едно от изискванията е да се кандидатства само от организации с нестопанска цел с обществено полезна дейност. Ако нямате такава към научната институция, то е добре да се направи, това ще даде и много други плюсове за научната институция (като допълнителни проекти и финансиране).
- Попълва се формуляр за кандидатстване
Най-важното е есе от 500 думи, чрез което кандидатствате, другото са само документи, които са нужни след одобрението.
След това веднага може да създадете рекламната кампания и да използвате G Suite.
Идеята е наистина да се постигнат целите на самата организация, която в случая ще е да даде по-голяма видимост на научната институция и подобряването на работата на учените.
Трябва добре да се опише какво точно има за цел самата неправителствена организация и как смята да постигне и подобри тези свои цели чрез гранта.
Пълна информация може да намерите на български тук: https://www.google.bg/grants/
БГ Наука вече повече от две години успешно използва Google Ad Grants и можем да помогнем със съвети за успешно кандидатстване и създаване на рекламни кампании за непрвителствени организации.
Може да се свържете с нас на admin@nauka.bg
