Как всеки институт (на БАН) може да получи Google Ad Grants и защо да го направи

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Гугъл има уникална програма, помагаща на неправителствени организации да подобрят своята работа и да бъдат по-видими в интернет. Най-привлекателното е, че всяка организация, спечелила този Google Ad Grants, получава всеки месец възможност за реклама в търсачката на стойност 10 000 долара, което не е никак малко.

От известно време Google предоставя възможност и на български организации да кандидатстват и да спечелят този грант. БГ Наука има спечелен грант и се опитваме да го прилагаме и в полза на другите.

Повече вижте тук: https://nauka.bg/ucheni/

Ограниченията са няколко, но незначителни на фона на това, което получавате:

1) Ограничение в рекламата до 2 долара на клик за ключова дума;


РЕКЛАМА:

***

2) Може да се рекламира само през търсачката;

3) Не може да се рекламира в Google Search Partners.

 

Защо е нужно научните институти да имат подобен грант?

  • Популяризиране на своята работа и дейност

Чрез тази директна реклама в Гугъл, вие ще може да покажете постиженията, проектите и работата, която извършвате. Това е важно както за една част от проектите, които са финансирани от Европа, така и национални програми. Също така е важно обществото да знае каква дейност извършват научните работници, за да има по-голяма прозрачност, което ще доведе до по-голяма подкрепа от обществото и други институции към науката в България.

  • Намиране на партньори

Грантът може да бъде използван за намиране на партньори за проекти и други дейности, които институтът или научната организация изпълнява. Така бизнесът или други научни организации, които биха искали да работят с конкретната научна институция, ще достигат по-лесно до нея. Това може да стане много лесно само с една ключова дума написана в търсачката.

Грантът дава възможност винаги да се появявате сред първите резултати при търсене в Гугъл на конкретни ключови думи, без значение от езика.

  • Подобрение на комуникацията както вътре в института, така и навън

С гранта получавате и G Suite, което представлява система от множество инструменти като Gmail, Google Drive, Google Docs, Sheets, Slides, and Forms, Google Sites, Google Calendar, Google Hangouts, Google+, Google Keep, Google Vault и т.н.

Всичко това позволява работният процес в екип или самостоятелно да бъде на съвсем друго ниво и работата да се извършва много по-бързо и сигурно.

Също така, чрез G Suite може домейнът на института да бъде главен и да се правят множество акаунти (неограничен брой), които да бъдат – Ime@името-на-института.bg

Повече тук: https://www.google.com/intl/bg_ALL/nonprofits/products/apps-for-nonprofits.html

https://support.google.com/a/answer/3035792?hl=bg

 

Как се кандидатства:

  1. Създаване на организация с нестопанска цел

Едно от изискванията е да се кандидатства само от организации с нестопанска цел с обществено полезна дейност. Ако нямате такава към научната институция, то е добре да се направи, това ще даде и много други плюсове за научната институция (като допълнителни проекти и финансиране).

  1. Попълва се формуляр за кандидатстване

Най-важното е есе от 500 думи, чрез което кандидатствате, другото са само документи, които са нужни след одобрението.

След това веднага може да създадете рекламната кампания и да използвате G Suite.

Идеята е наистина да се постигнат целите на самата организация, която в случая ще е да даде по-голяма видимост на научната институция и подобряването на работата на учените.

Трябва добре да се опише какво точно има за цел самата неправителствена организация и как смята да постигне и подобри тези свои цели чрез гранта.

 

Пълна информация може да намерите на български тук: https://www.google.bg/grants/

 

БГ Наука вече повече от две години успешно използва Google Ad Grants и можем да помогнем със съвети за успешно кандидатстване и създаване на рекламни кампании за непрвителствени организации.

Може да се свържете с нас на admin@nauka.bg