Какви са ползите от екстракта от охлюви?

Екстракт от охлюв – популярно средство в съвременните грижи за здравето

Търсенето на нови, ефективни и доказани решения за подмладяване и грижа за здравето не спира. Непрекъснато се провеждат научни изследвания за създаване на нови съставки, които налагат непознати до този момент направления в грижата, превантивните мерки и лечението. Едно от най-значимите научни открития и също така една от най-популярните тенденции в поддържането на красотата и здравето през последното десетилетие е откриването на ползите за здравето от екстракта от охлюви.

Според научните твърдения, неговият уникален състав, който им помага да регенерират черупките си и предпазват меките си тела от множеството външни фактори и атмосферни влияния, носи ползи също и за редица здравословни състояния и ставни проблеми. Вече на пазара е достъпен нов натурален продукт – екстракт от охлюв за стави, който ефективно поддържа тяхното здраве и функция.

Екстракт от охлюв в грижата за кожата

Една от най-често срещаните приложения на екстракта от охлюви е за предотвратяване на стареенето и подмладяване на външния вид на кожата. По-специално, ползите от употребата му се изразяват в:

• хидратация и овлажняване – наличието на колаген, глюкозамин и хиалуронова киселина помага за задържането на вода в дълбоките слоеве на кожата, което позволява поддържане на необходимата влага и хидратация;
  • свойства против стареене – комбинацията от колаген, хондроитин, глюкозамин и други гликопротеини играе ключова роля за поддържане структурата на съединителната тъкан в кожата. Докато сме млади, кожата е еластична и стегната, благодарение на здравата структура на колагена, но с напредването на възрастта неговото производство и наличие в организма намалява, което води до увисване и отпускане на кожата и образуване на бръчки. Ето защо, тайната на тонизираната, еластична и стегната кожа без бръчки се корени във възстановяването и поддържането на добра колагенова структура. Той, също така, има полза и при заличаването на белези и старчески петна;
  • заздравяване и регенерация – специфичните съставки, включени в екстракта от охлюви, помагат и за по-бързото зарастване на рани, възстановяването на увредените клетки и създаването на нови такива на повърхността както на кожата, така и на други човешки тъкани.

Екстракт от охлюв за добро здравословно състояние

• подсилване на имунната система – съдържа антиоксиданти, ензими и лизозими, които разграждат и унищожават бактерии и други микроорганизми, като по този начин подпомагат имунната система и предпазват от инфекции;
  • здравословно състояние на стомашно-чревния тракт – една от основните ползи на слузта от охлювите е, че предпазва лигавицата на стомаха и червата от бактерии, инфекции и раздразнения, а също така има положителен ефект при лечението на язви;
  • респираторно здраве – малко известно е, че уникалните съставки помагат за предотвратяване навлизането на бактерии в дихателните пътища. Протеините в слузта притежават специфични антибактериални и противогъбични свойства, които помагат за унищожаване на вредните бактерии, вируси и гъбички. По този начин подобряват защитата срещу респираторни инфекции;
  • здрава костно-ставна система – екстрактът от охлюви включва всички протеини и други ключови съставки, които изграждат човешката съединителна тъкан, мускулните сухожилия, връзките и ставните хрущяли. Изследванията потвърждават, че той дори стимулира активността на хрущялните клетки за създаване на колаген, необходим за възстановяване на износения хрущял. Друга много важна полза е подобрената секреция на течността, която смазва костите, които изграждат ставите, като им позволява да се движат без триене и болка.

Екстракт от охлюв в хранителните добавки

• съдържание на протеини и хранителни вещества – много малко хора обичат да консумират охлювите като деликатес, а още по-малко може да го прилагат редовно в диетата си. Огромните хранителни и здравословни ползи на слузта от тях обаче се дължи на съдържанието на уникални протеини, гликопротеини, имуномодулиращи съединения, минерали, антиоксиданти и ензими. Това е причината за създаването и нарастващият прием на хранителни добавки, предназначени за защита на здравето, профилактика и лечение на различни здравословни състояния;
  • ползи при регулиране на теглото – през последните една-две години бе изследван потенциалът на охлювите и като помощно средство за отслабване. Самото мекотело е богато на протеини, засища добре, намалява апетита и има много малко калории и мазнини. Ето защо се явяват чудесно средство за отслабване и скоро може да срещнем продукти на основата на охлюви, предназначени за регулиране на килограмите и подобряване на теглото.