Как се виждам в света на науката и технологиите

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Автор: Радина Веселинова Пенчева, 23 години, Карнобат

Понякога се пренасям в света на въображението си, като си представям как се „сглобявам“, подобно на получовек-полумашина, как свързвам електроди към скалпа и прешлените на гръбначния стълб. Информация, под формата на нервни импулси, достига до коровите зони на главния ми мозък и множество сетива се задействат едновременно. Мозъкът е преобразен в склад за най-различна информация, от незначителна към теоретична и практическа. Човекът на бъдещето – свръхчовек, способен да заучава информация и да я съхранява подобно на машина, с бързи и безпогрешни рефлекси, но съхранил човешкото у себе си с пълната палитра от чувства и в същото време – издигнат до недостижимото съвършенство. Но достатъчно за тази фантазия… Лична утопия. За други – дистопия.

Науката е един постоянно развиващ се жив организъм, а учените са неговите клетки. Някои от клетките работят заедно и се разграничават като тъкани – развиват се различни направления и звена – химия, фармация, технология, биология и медицина и прочие. В духа на тази философия виждам себе си като една отделна клетка, на пръв поглед незначителна, но хей, една клетка върши немалко работа. Що се отнася до историческите примери за гениите, например Тесла, Нютон и Айнщайн, една клетка може да заема функцията на цял орган. Далеч не се отнасям във фантазиите си. Не виждам себе си редом до тези велики мъже и то не защото съм жена. Виждам себе си в друга светлина. Моя лична мисия е да бъда свързващо звено между дебрите на науката и обществото. Изпитвам потребност да информирам обществото за научните постижения и новостите в науката, за отпадналите клишета и масовите заблуди, създадени от медията или от някой дезинформиран човек, събрал последователи. За да прогресира едно общество, не бива да бъде невежо и неинформирано, особено що се отнася до науката.

Цялата статия е публикувана в брой 114 на сп. Българска наука: тук!

Абонирайте се за списанието тук!