Въпроси и отговори: Колко подготвени сме да отклоняваме опасни за Земята астероиди

Астероидите съдържат улики за това как се е образувала нашата слънчева система. Техният физически състав и строеж също могат да помогнат да се отговори на големия въпрос за това как е възникнал животът.

Астероидите – отломки, останали от формирането на вътрешните планети – са обект на голямо любопитство за онези, които искат да научат за градивните елементи на нашата Слънчева система и да изследват химията на живота.
Човечеството вече обмисля добив на метали от астероиди, но една от най-важните причини учените да изучават тези древни космически развалини е защитата на планетата, като се има предвид потенциалът на тези отломки да причинят вреда на Земята.
Съответно НАСА планира планетарна отбранителна мисия за 2022 г., включваща изпращане на космически апарат, който да се блъсне в астероид в близост до Земята в опит да провери дали така ще може да бъде отклонен от траекторията му.

Д-р Наоми Мърдок – планетарен учен във френския институт по аеронавтика и космос ISAE-SUPAERO и специалист по геофизична еволюция на астероидите е част от последваща мисия, планирана от Европейската космическа агенция. Тя разказва пред Horizon за мисията, чиято цел ще бъде да характеризира астероида след удара, за да получи данни, които да информират за стратегии, предназначени за справяне с всички заплашителни астероиди, които може да се ударят в Земята.

Но има ли някаква реална опасност да бъдем унищожени от космическа скална отломка? Всъщност не, но някои астероиди все пак могат да причинят значителни щети, поради което по-долу обобщаваме каква е защитата ни против подобен катаклизъм:

Цялата статия вижте в брой 145 на БГ Наука

Броя го предоставяме безплатно като част от Европейската нощ на учените.

Подаряваме ти брой 145 тук (безплатно) >>  https://link.nauka.bg/YQBc