Събитията в небето през ноември

През ноември има много причини да погледнете към нощното небе. Така че почистете праха от биноклите си и си отбележете тези събития в календара!

Луната и Сатурн – 2 ноември

Космическата двойка се появи на по-малко от три градуса разстояние, или по-малко от широчината на трите ви средни пръста, вдигнати пред вас. Като добавка към нощния спектакъл, изключително ярката Венера ще се присъедини към двойката отляво.

Венера и Сатурн ще блестят близо до сърповидната луна на 2 ноември

Луната и Марс – 5 ноември

След залез на този ден и на следващия сърповидната луна се разположи до червената планета. Самотният естествен сателит на Земята тръгна отдясно на Марс и се издигна над планетата на следващия ден.

Марс ще има възможността да се срещне с Луната на 5 ноември

Метеорен дъжд Таурид – 11 ноември

Късно през нощта и на следващата сутрин, метеоритният дъжд Таурид ще достигне максимум. Индивидуалните метеорити изглежда ще се разпространяват във всички посоки от съименното на дъжда съзвездие Taurus, Бикът, което ще се извисява на юг по време на нощните часове за северните райони. Нощните зрители, които са далеч от градските светлини, могат да видят между 10 и 15 падащи звезди на час с връхна точка около 5 сутринта местно време на 11 ноември.

Удивителна луна – 14 ноември

Въпреки че всеки от последните три месеца на 2016 може да се похвали със суперлуна, пълнолунието на този месец ще бъде най-голямо и най-близо до Земята от 1948 година насам, което го прави наистина красива гледка за наблюдение.

Супер луна се надвесва над хоризонта в нощното небе. Супер луната, която ще се издигне на 14 ноември ще бъде най-голямата видяна от 1948 година насам.

Окото на Бика – 15 ноември

Късно през нощта на 15 и 16 ноември, търсете луната, която ще бъде позиционирана близо до окото на съзвездието Бик. Това око е всъщност голямата червена звезда Алдебаран, която се намира на 67 светлинни години от Земята. Междувременно, късметлиите, наблюдаващи небето в Средния Изток и от Централна Азия до Япония, ще се намират в най-добрите позиции, за да видят как луната закрива Алдебаран през нощта на 15 ноември.

Метеоритен дъжд „Леониди“ – 16 ноември

Потърсете късно през нощта или през сутрешните часове на 17 ноември суматохата от падащи звезди по време на връхната точка на метеоритния дъжд „Леониди“. С бледата, преминала пълнолуние луна, потопена зад хоризонта след полунощ, най-добрите гледки ще са в ранните часове на 16 ноември, с от 10 до 20 падащи звезди на час, видими от по-тъмни места за наблюдение. Индивидуални метеорити ще произлизат от съименното съзвездие Лъв, което се издига на изток в часовете преди зазоряване през това време от годината.

Яслите – 18 ноември

Погледнете на изток късно през нощта към избледнялата, преминала пълнолуние луна, която ще се придвижи близо до известния разсеян звезден куп „Ясли“, известен като М44. Като използвате бинокли, може да погледнете небето горе вдясно от Луната за изпълнения с хиляди звезди куп, разположен на 610 светлинни години от Земята. През следващата нощ Луната ще се промъкне под „Яслите“.

Звездният куп „Ясли“, още известен като M44, ще бъде в близост до луната на 18 ноември

Сърцето на Лъва – 21 ноември

Погледнете към югоизточното небе в ранните часове за полумесеца, сгушен близо до сърцето на съзвездието Лъв: ярката звезда Регулус. Космичната двойка ще бъде зашеметяваща за невъоръженото око, след като двата обекта ще бъдат на разстояние един от друг само на 1 градус, което се равнява на ширината на палеца ви, вдигнат на ръка разстояние.

Звездата Регулус маркира сърцето на съзвездието Лъв

Меркурий среща Сатурн – 23 ноември

Тъй като е голямо предизвикателство за наблюдаване, използвайте бинокли, за да опитате да откриете бледия, наподобяващ звезда Сатурн в близост до Меркурий. И двете планети ще бъдат трудни за намиране в яркостта на залеза и ще имате нужда от място с директен поглед към югозападния хоризонт, за да ги видите.

Меркурий и Сатурн ще бъдат видими само на слънчева светлина на 23 ноември

Луната и Юпитер – 25 ноември

Около час преди местния изгрев погледнете на югоизток за тънката сърповидна Луна, намираща се под краля на всички планети, Юпитер. Двойката ще бъде особено забележителна, тъй като ще се появят на по-малко от два градуса разстояние, което се равнява на обхвата на само четири лунарни диска в небето.

Юпитер ще се надвеси над Луната на 25 ноември