Персонализирани лечения на рака и комуникация чрез добавена реалност са възможни през 2017 година

Добавената реалност може да помогне на колектива да обсъжда проекти като показва обектите пред тях. Credit: Microsoft

Лечения на рака, които са персонализирани за туморните клетки на конкретния пациент или вътрешния му часовник, тласък на лова за тъмна материя чрез използването на нови открития от данните на Голям адронен ускорител (LHC) и подобряването на комуникацията на дълги разстояния чрез добавена реалност, са само част от научните пробиви, които се очакват от изследователите тази година.

Horizon попита избрани учени, писали статии за списанието миналата година, какво са предвидили през 2017 година.

Персонализирани лекарства за рак

Професор Hans Clevers от Института Хюбрехт, Холандия, предвижда персонализирани лечения на рака, които са насочени към специфичните туморни клетки на пациента. „От 1950 година бактериите се изолират от пациенти с индивидуални инфекциозни заболявания, отглеждат се в съд и се излагат на набор от антибиотици. Антибиотиците, които най-добре се справят с убиването на бактериите в съда, се дават на съответните пациенти. През 2017 година първите резултати изглежда ще демонстрират, че същият подход може да бъде последван и за пациентите с рак: раковите клетки се взимат индивидуално от пациентите, отглеждат се в съд и след това се подлагат на всички съществуващи лекарства за рак. После всеки пациент ще получи лекарството, което е най-добро в убиването на неговите или нейните туморни клетки.“

Четете повече ТУК.