Нов катализатор за намаляване на въглеродния диоксид дава сериозен тласък на зелената химия

Илюстрация на молекули на въглероден диоксид. Credit: © Ted Reinhard / stock.adobe.com

Изследователи от Държавния университет в Орегон (OSU) постигнаха ключов напредък в стремежа си към зелена химия за превръщането на въглеродния двуокис (или въглероден диоксид) от парникови газове във въглеродни форми за многократна употреба чрез електрохимична редукция.

Публикувано в Nature Energy, проучването, ръководено от Zhenxing Feng от Инженерния колеж на OSU, неговите колеги от Южния университет за наука и технологии в Китай и университета Станфорд, описва нов тип електрокатализатор.

Катализаторът може селективно да стимулира реакция за намаляване на CO2, което води до желания продукт – въглероден монооксид, какъвто е бил изборът в това изследване. Катализатор е всичко, което ускорява скоростта на химическата реакция, без да бъде изразходено от самата реакция.

„Намаляването на въглеродния диоксид е от полза за чистата околна среда и устойчиво развитие“, казва Фенг, доцент по химическо инженерство. „За разлика от традиционното намаляване на CO2, което използва химически методи при високи температури с голяма нужда от допълнителна енергия, реакциите на електрохимично намаляване на CO2 могат да се провеждат при стайна температура, като се използва течен разтвор. И електричеството, необходимо за електрохимично намаляване на CO2, може да бъде получено от източници на възобновяема енергия като слънчева светлина, давайки по този този начин възможност за напълно зелени процеси.“

Цялата статия, както и много други, можете да прочетете в новият Брой 135 на списанието.

Вземи само този брой в PDF >>