Мартина Савова от проект ПлантаСИСТ

Мартина Савова е фармацевт по образование, работи като биолог в отдел Растителна клетъчна биотехнология на ЦРСББ. Успоредно с това, г-ца Савова разработва докторската си дисертация. Тя участва в планирането и изпълнението на изследвания върху човешки мастни клетки, като моделна система на затлъстяване при хората.

В свободното си време обича да пътува и споделя незабравими мигове със семейство и приятели.

Работа по проекта

Работата в ЦРСББ и проект ПлантаСИСТ позволява на Мартина Савова да надгради и развие своите знания и умения, като ѝ предоставя възможност за придобиване на опит в напълно нова за нея насока, а именно работата с човешки клетъчни линии и усвояването на съвременни молекулярно-биологични техники. Тя отговаря за техническото изпълнение на планираните експерименти, събиране и обобщаване на получените данни. В момента извършва експериментална работа, която цели да изследва влиянието на растителни екстракти и съдържащите се в тях метаболити върху натрупването на липиди в мастните клетки.

Интересен факт

Учените работят върху подходи за трансформиране на стволови клетки в здрави мастни клетки, които да заменят нефункциониращата мастна тъкан при затлъстяване и по този начин да намерят подход за лечение на социално-значими заболявания като метаболитен синдром, диабет и атеросклероза.

Всички визитки вижте тук: https://nauka.bg/category/centrove/