Косатките имитират и приятели, и врагове

Също като различни човешки групи, и косатките имат свой собствен особен език, а техните групи имат и свои собствени диалекти. Но това не ги спира да се имитират едни-други. Ново проучване на дивите косатки показва, че те имитират крясъците на други групи, дори когато членовете на групата не са наоколо. Китовете подражават на други свои събратя, за да етикетират външни натрапници или за да контролират тяхното местонахождение.

Вокална мимикрия при нечовешките бозайници е рядкост. Някои пойни птици също могат да имитират съседите си, една възможност, която използват за защита на своята територия. Научни доклади сочат, че косатките също имитират, например – своите близки братовчеди, бутилконосите делфини, когато са в плен. Но изучаването на тези животни в дивата природа е предизвикателство, тъй като съвременните технологии не могат да определят точно кое животно в групата вдига шум, особено когато различни видове бозайници се намират в близост едни до други.

Учените установили, че местните диви косатки имитират членове на чуждестранни групи около веднъж на всеки 500 повиквания.

Превел: Неделин Бояджиев