Направи дарение на училище!
The EF English Proficiency Index ( EF EPI) е доклад, който се опитва да класира държавите по средното ниво на владеене на английски език сред възрастните им граждани. Нивата на владеене на английски, по които са класирани държавите, са пет:
– Много високо (Швеция, Норвегия, Холандия, Естония, Дания, Австрия, Финландия)
– Високо (Полша, Унгария, Словения, Малайзия, Сингапур, Белгия…)
– Средно (Словакия, Аржентина, Чехия, Индия, Хонг Конг, Испания, Южна Корея…)
– Ниско (Уругвай, Шри Ланка, Русия, Италия, Тайван, Китай, Франция, ОАЕ, Бразилия…)
– Много ниско (Кувейт, Катар, Йордания, Либия, Тайланд, Панама, Казахстан, Алжир, Саудитска Арабия, Ирак)
За съжаление, изследването не обхваща България.
Тази класация е продукт на EF Education First, компания за глобално езиково обучение. Заключенията се базират на данни, събрани посредством безплатно онлайн изпитване по английски език, извършено от тази фирма. Докладът е публикуван за първи път през март 2011 г. въз основа на резултатите от над 2 000 000 проведени теста. Второто издание е публикувано през октомври 2012 г., а най-новото издание е обнародвано през ноември 2013 г. В последното проучване са изследвани 60 държави. За да бъде включена в класацията, всяка държава трябва да има поне 400 участника в тестовете на компанията. Докладът за 2013 г. включва ретроспективен поглед към еволюцията на владеене на английски език през периода от 2007 г. и 2012 г. въз основа на общата база данни от 5 000 000 теста.
Основни заключения
– Износът на глава от населението, БВП на глава от населението и лесното правене на бизнес е в положителна връзка с доброто владеене на английски език.
– Овладяването на английския език се развива с различни темпове в различните страни по света, включително – и в няколко страни със западащи умения по английски.
– В Европа като цяло се говори най-добрият английски, а в Латинска Америка и в арабските страни – най-лошия.
– Размерът на инвестициите в обучение по английски език не съвпада непременно с размера на напредъка, постигнат с течение на времето.
Връзката между индивидуалната рентабилност и владеенето на английски език
Въпреки че лингвистичните умения и на първо място – владеенето на английски език – отдавна са изрично изискване за постъпването на работа на кандидатите за някои видове работа като дипломати, преводачи, редактори, коректори и др., тези умения днес са предимство в почти всяка работа във всички сектори на икономиката. Работодатели и HR мениджъри от цял свят съобщават, че кандидатите с необичайно добър английски език получават с около 30-50% по-високи заплати, отколкото – други кандидати със сходна квалификация, но – без познания по английски език.
Освен, че служителите с отличен английски език печелят повече, служителите и работниците, които не владеят този език или го владеят на ниско ниво, трябва да преминат езиково обучение, преди да бъдат повишени на по-висока длъжност. В проучване от 2012, направено от Economist Intelligence Unit, 70% от ръководителите заявяват, че техните служители ще трябва да овладеят английски език за реализиране на корпоративните планове за разширяване, а 25%, че над 50% от служителите и работниците им трябва да използват английския език на работното си място. Постепенно английският език се е превърнал в основен критерий при определяне на пригодността за трудова заетост.
Налице е връзка между нивото на владеене на английски и качеството на живот на населението. По-добрият английски език е свързан с по-висок Индекс на човешко развитие (оценяващ образованието, очакваната продължителност на живота, грамотността и стандарта на живот). Въпреки че висок Индекс на човешко развитие (ИЧР) имат и страни със слабо владеене на английски, страни с добри умения по английски език поддържат високо благосъстояние.
За хората в развиващите се икономики, където английският не е официален език, доброто владеене на „универсалния език на глобалния бизнес“, е важен инструмент не само за личностно самоусъвършенстване и по-добри кариерни възможности, но – и за икономически напредък на нацията като цяло.
Английският език е ключов фактор за привличане на чуждестранни инвестиции
След разходите най-важният фактор за фирмите в САЩ и Великобритания при разглеждането на аутсорсинга на бизнес процеси е нивото на образование на местното население и неговото владеене на английски език. Развиващите се страни са готови да се включи в бума на аутсорсинг услуги, но при аутсорсинга най-важното е фрийленсърите (самонаетите) да могат да общуват на английски език с работодателя си.
Инвестициите в интензивни обучения по английски език, организирани както от държавата, така – и от бизнеса, могат да окажат сериозен ефект върху икономическия напредък на държавите. Онези държави, които осъзнаят това, биха могли да си осигурят сериозно конкурентно предимство в днешната глобална бизнес среда.
По материали от:
http://www.ef.no/epi/analysis/english-and-economic-development/
http://en.wikipedia.org/wiki/EF_English_Proficiency_Index