Блог на Петър Теодосиев 

5 начина науката да влезе в медиите

Важно е да се дефинира какво точно е медия. Според Wikipedia: „Медия“ произлиза от media, което е множественото число на medium, което означава посредник.

 

Полезно: Медия ли е БГ Наука?

 

В този текст ще обърна внимание на две неща – стигане до хората и влизане в “НОВИНИТЕ” по телевизиите. Все още в България се гледа много телевизия и е добре науката да попада сред репортажите на различните канали.

Достатъчно негативни коментари се чуват за учените и науката в България – заедно трябва да променим това!

 

Ако някой си задава въпроса: „Защо пък трябва да “влизаме” в медиите?!” ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да прочете – Най-големите проблеми на науката в България не са парите

 

  1. Разкажете за себе си

Много от учените в България имат впечатляващи истории, които могат да разкажат. Какви изследвания са правили или правят, какви места са посетили, къде са учили (с кого са учили), в какви проекти са участвали или просто – защо се занимават с наука.

През годините видяхме, че най-голям интерес имат материалите, свързани с българската наука и българските учени. Затова решихме да започнем и инициативата “100 лица зад българската наука” , в която публикуваме истории на различни български учени и хора в България, които се занимават с наука. Това са едни от най-четените и споделяни материали в сайта. Хората ги интересува – разкажете за себе си!

  1. Постоянно комуникирайте с медиите

Вече всеки институт и университет има PR отдел или поне отговорник. Изпращайте им често информация за новостите във вашата работа. Какви интересни експерименти правите, какво сте открили, къде сте участвали, какви книги сте написали, какви конференции организирате и т.н. Някои неща за вас може да са рутинни и обикновени, но за медиите да станат водеща новина.

В повечето случаи лесно може и вие да се свързвате с медиите. В сайтовете на различните телевизии, вестници и списания има на видни места имейл и телефон, чрез които да изпращате своите “новини” и да им съобщавате за дейността си.

Може спокойно да пишете и на нас: admin@nauka.bg

 

  1. Имате проект – направете така, че целият свят да разбере за това

Не знам колко хора знаят, че науката в България е единственият бранш, в който над 30% от приходите идват от допълнителна работа, а именно научни проекти.

Разкажете за какво е проектът, какво се очаква да направите или какво сте направили. Колко държави участват, какво е финансирането (цифрите привличат медиите), какъв ще е резултатът и защо е важен този проект за науката и обществото. Това ще ви гарантира 100% успех и ще имате, ако не друго, то поне няколко публикации в интернет, които ще бъдат прочетени от много хора.

Имайте предвид, че хората (дори и журналистите) ги интересува какво се случва в научните среди, но не знаят нито към кого да се обърнат, нито какво точно да питат. Дайте им предварително информацията и ще имате успех. Важно е да се показват добрите практики, а в България има много такива.

 

  1. Използвайте по-младите ви колеги

По-младите са интересни, защото сред обществото е чудо, че някой стои за 400 лв. в България и прави наука. Също така те са по-комуникативни. Докато не се приеме, че докторантите са бъдещето на науката в България, няма как да има промяна в която и да е област на познанието. Те работят по-добре с интернет, по-добре комуникират и най-важното – ИМАТ ОГРОМНО ЖЕЛАНИЕ ЗА ПРОМЯНА.

Щом четете това, значи осъзнавате спешната нужда от промяна в науката и приемането ѝ от обществото.

 

  1. Използвайте БГ Наука

Изпращайте ни всякакъв тип материали (новини, съобщения, статии) ние ще ги публикуваме. Ние сме най-голямата медия за наука в България и работим за вас!

Списанието се тегли от  50 000 до 150 000 пъти за брой, а сайтът на месец има около 50 000 посещения. Лесно достъпни сме и в социалните мрежи.

Може спокойно да пишете и на нас: admin@nauka.bg

 

Някои добри практики:

 

Коментари

коментара

Related posts

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close