Земята се е появила сред най-ранните планети във Вселената

Земята се е появила най-рано във Вселената. Според ново проучване, когато нашата Слънчева система се е заформила преди 4, 6 милиарда години, само осем процента от обитаемите планети са се образували. Това означава, че тепърва предстои 92% от обитаемите планети във Вселената да бъдат образувани и да се създаде живот на тях.
Данните за проучването са събрани от телескопа Хъбъл и космическата обсерватория, търсещи подобни на нашата планети Кеплер.
Според учените Земята се е формирала много рано сравнение с повечето планети във Вселената, които тепърва предстои да се появят.Хъбъл е събрал подробна информация за много галактики, които дават и отговорите. В началото на Вселената преди 10 милиарда години бързо са се заформили звезди, но количеството на водород и хелий е малко и пречи за създаването на повече планети. В момента звездите се създават много по-бавно, но наличния газ във Вселената е достатъчен да поддържа създаването на нови планети и звезди за наистина дълго време.
Според изследователите има достатъчно материал след Големия взрив за нови планети и звезди както в Млечния път, така и в другите галактики.

Кеплер проучва планети, които имат подобни характеристики на Земята – големина, разстояние до звезда и т.н. Според събраната информация само в нашата галактика (Млечния път) има около един милиард планети, приличащи на нашата. Предполага се обаче, че повечето са скалисти планети, но ако това число се прибави към наблюдаемата Вселена – 100 милиарда галактики, количеството планети подобни на нашата е огромно.
Ние сме късметлии, че се намираме на планета, която се е формирала толкова рано и има живот. Още много други планети с живот ще се родят в бъдеще.

Източник: http://www.sciencedaily.com/