Търсене
Close this search box.

Времето, прекарано с технологиите, не допринася за проблеми с психиката при тийнейджърите

Времето, прекарано с технологиите, не допринася за проблеми с психиката при тийнейджърите

Времето, прекарано с технологиите, не допринася за проблеми с психиката при тийнейджърите

Времето, прекарано с технологиите, не допринася за проблеми с психиката при тийнейджърите


Направи дарение на училище!



***

Според ново изследване, публикувано в списание Clinical Psychological Science, времето, прекарано от тийнейджърите с техните смартфони и в интернет, няма толкова лошо въздействие.

Проучването проследява времето, прекарано от юношите с техните телефони, за да провери дали повече време отделено на цифровите технологии е свързано с по-лоши резултати за психичното им здраве. Изследователите Кандис Оджърс, професор по психология в Калифорнийския университет, Микалин Дженсън, доцент по психология в Университета на Северна Каролина, Мадлен Джордж, докторант в Университета Пърдю, и Майкъл Ръсел, асистент по поведенческо здраве в Държавния университет на Пенсилвания, не откриха доказателства за ежедневна или продължителна във времето връзка между използването на цифровите технологии и психичното здраве на подрастващите.

„Може би е време възрастните да спрат да спорят дали смартфоните и социалните медии са добри или лоши за психичното здраве на тийнейджърите, и да започнат да измислят начини как да ги подкрепят в живота им както онлайн, така и офлайн”, заявява Оджърс.

„Противно на общоприетото схващане, че смартфоните и социалните мрежи увреждат психичното здраве на подрастващите, ние не открихме особени доказателства в полза на това твърдение”, добавя също и Дженсън.

Изследването обхваща повече от 2000 младежи, но интензивно проследява и други 400 юноши по няколко пъти на ден, докато боравят с техните смартфони в продължение на две седмици. Юношите, взели участие в проучването, са на възраст между 10 и 15 години и са от различни икономически и расови групи от населението. Всички те посещават държавни училища в Северна Каролина.


Разбери повече за БГ Наука:

***

Учените събират доклади за симптомите на психично здраве при подрастващите по три пъти на ден и всяка вечер отчитат дневното им използване на технологиите. Те се опитват да разберат дали младежите, които прекарват повече време с технологичните устройства, са по-склонни по-късно да изпитват психични проблеми, както и дали в дните, когато те прекарват повече време с дигиталните технологии за различни цели, при тях се проявяват по-често подобни проблеми. И в двата случая изследователите установяват, че увеличеното използване на цифровите технологии не е свързано с влошаване на психичното здраве.

Когато са били наблюдавани взаимовръзки, те са били слаби и в обратна посока от това, което бихме очаквали предвид всички притеснения в последно време от технологиите и тяхното влияние върху здравето на тийнейджърите. Например, младежите, които по време на проучването са изпращали повече текстови съобщения, всъщност споделят, че това ги е карало да се чувстват по-добре, отколкото тези, които по-рядко са изпращали такива.

 

Превод: Елена Страхилова

Източник: Science Daily

 

 

 


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.