Търсене
Close this search box.

Възходът и залезът на двигателите с вътрешно горене

Възходът и залезът на двигателите с вътрешно горене

Възходът и залезът на двигателите с вътрешно горене

Възходът и залезът на двигателите с вътрешно горене


Направи дарение на училище!



***

Двигателите с вътрешно горене са едно от най-значимите изобретения за последните 150 години.

През 1872 г. американецът Джордж Брейтън изобретява първия търговски двигател с вътрешно горене с течно гориво. През 1876 г. Николас Ото, работещ с Готлиб Даймлер и Вилхелм Майбах, патентова четиритактовия двигател. Три години по-късно Карл Бенц патентова надежден двутактов газов двигател и до 1892 г. Рудолф Дизел разработва първия двигател с компресионно запалване.
Този ход на събитията революционизира начина, по който хората щяха да пътуват през следващите поколения. Двигателят с вътрешно горене беше тук, за да остане.

Така че, представете си, ако утре сутринта видите във вестника следното заглавие: „Всички градски бензиностанции спират да продават бензин и дизел, а повечето градски сервизи са изправени пред фалит“.

Докато електрическите автомобили съществуват от години, темпът на промяна се ускорява по-бързо, отколкото някой е очаквал. Премиерът Борис Джонсън обяви своя „План от десет точки за зелена индустриална революция“.

Цялата статия, както и много други, можете да прочетете в новият Брой 143 на списанието>>


Разбери повече за БГ Наука:

***

Подаряваме ти първите 42 стр. от брой 143 тук>>


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.