Възходът и залезът на двигателите с вътрешно горене


Сп. Българска Наука, брой 161:

***

Двигателите с вътрешно горене са едно от най-значимите изобретения за последните 150 години.

През 1872 г. американецът Джордж Брейтън изобретява първия търговски двигател с вътрешно горене с течно гориво. През 1876 г. Николас Ото, работещ с Готлиб Даймлер и Вилхелм Майбах, патентова четиритактовия двигател. Три години по-късно Карл Бенц патентова надежден двутактов газов двигател и до 1892 г. Рудолф Дизел разработва първия двигател с компресионно запалване.
Този ход на събитията революционизира начина, по който хората щяха да пътуват през следващите поколения. Двигателят с вътрешно горене беше тук, за да остане.

Така че, представете си, ако утре сутринта видите във вестника следното заглавие: „Всички градски бензиностанции спират да продават бензин и дизел, а повечето градски сервизи са изправени пред фалит“.

Докато електрическите автомобили съществуват от години, темпът на промяна се ускорява по-бързо, отколкото някой е очаквал. Премиерът Борис Джонсън обяви своя „План от десет точки за зелена индустриална революция“.

Цялата статия, както и много други, можете да прочетете в новият Брой 143 на списанието>>


Разбери повече за БГ Наука:

***

Подаряваме ти първите 42 стр. от брой 143 тук>>


Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.