Студенти по социология от ПУ представят теренните си изследвания от обсерваторията в Рожен

gallery_2_6_22039.jpg

Научната сесия на четвъртокурсниците показва живота на специалистите на „ръба на небето”, на нея ще присъства и директорът на НАО – Рожен

gallery_2_6_22039.jpg (485×364)Студентска научна сесия, посветена на работата на най-голямата обсерватория в Югоизточна Европа: НАО – Рожен, организира на 21 ноември Философско-историческият факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски”. Форумът е под мотото „НАО Рожен: за учените, звездите и нищо повече” и в неговите рамки ще бъдат представени резултатите от теренното изследване на четвъртокурсниците от специалност „Социология”, проведено в обсерваторията в периода 12-14 юли 2012г.

Националната астрономическа обсерватория – Рожен е значим символ и стратегически обект на българската наука, смятат преподавателите и студентите от ФИФ. Затова сесията ще даде възможност да се разискват спецификата на научната дейност на астрономите, актуалните им изследователски търсения, трудностите, с които се сблъскват. Ще представим живота на група специалисти на „ръба на небето” – между човешките страсти и звездната хлад, коментира ръководителят на практиката доц. д-р Иван Чалъков от Философско-историческия факултет.

Всички обсъждания и презентации, ще бъдат в контекста на изключително драматичната ситуация с недостига на средства за нормалното функциониране на съоръженията на обсерваторията и мрачната перспектива от преустановяване на дейността й, казаха организаторите.

По традиция най-добрите разработки ще бъдат оценени и наградени от научно жури, в чийто състав влизат водещи астрономи от НАО – Рожен и преподаватели от Катедра „Приложна и институционална социология” на Философско-историческия факултет в ПУ „Паисий Хилендарски”.

Студентската научна сесия под мотото „НАО Рожен: за учените, звездите и нищо повече” ще се проведе днес, 21 ноември, от 15:00 ч. в Аудитория 16 на 1 етаж в сградата на Философско-историческия факултет на ул. „Костаки Пеев” №21. На събитието ще присъства и директорът на Националната астрономическа обсерватория в Рожен доц. д-р Таню Бонев.