Стъклената жаба има сърце, което може да се види от всички

Новооткрита стъклена жаба (Hyalinobatrachium yaku) има толкова прозрачна кожа, че се вижда как бие сърцето ѝ. Credit: J.M GUAYASAMIN ET AL/ZOOKEYS 2017

Новооткрита стъклена жаба от Еквадорските низини на Амазонка показва на изследователите прозорец към сърцето си.

Hyalinobatrachium yaku има толкова прозрачен корем, че сърцето, бъбреците и пикочният ѝ мехур са напълно видими, докладва международен екип изследователи на 12 май в ZooKeys. Изследователите идентифицират H. yaku като нов вид, използвайки полеви наблюдения, записи на отчетливите ѝ звуци и ДНК анализ на музейни и университетски образци.

Yaku означава „вода” на кичуа – език, който се говори в Еквадор и части от Перу, където Hyalinobatrachium yaku също може да живее. Стъклените жаби, като повечето земноводни, зависят от потоците. Яйцата им висят от долната страна на листата, след това се излюпват и поповите лъжички падат във водата под тях. Жабите обаче са застрашени от замърсяване и разрушаване на местообитанията им, пишат изследователите. Добивът на нефт, който се извършва в 70% от Еквадорските Амазонски гори и разширяването на минните дейности също застрашават земноводните, които обитават тези места.

Превод: Боян Игнатов