Проект: ВИртуално и експериментално ВАлидиране на акустичните емисии на подвижен ж.п. състав за ЕКОлогичен транспорт – ВиВаЕко

Всички видеа от „Седмица на бенефициентите на ФНИ“ 2019 г. ще бъдат качвани периодично в тази страница – https://nauka.bg/fni-sedmica-beneficienti-2019/

Проф. д-р Георги Тодоров, Технически университет – София

Космически науки

Изображението на черната дупка потвърждава представянето на невъобразимото

Дълго мечтаните все още невиждани, невидими звезди заинтригуваха учените и обществеността. Черните дупки улавят всичко, което срещат. От субатомни частици до звезди, твърди тела, газове,

Човешките яйцеклетки имат „режим на готовност“, който им позволява да оцелеят десетилетия

Човешките овоцити могат да останат жизнеспособни до 50 години – новооткритият метаболитен път е ключът към това дълголетие.   Човешките яйцеклетки са проектирани да оцеляват дълги години. Веднага след раждане

Четири планети с размерите на Земята са открити в орбита около най-близката звезда, подобна на Слънцето

Ново проучване на международен екип от астрономи разкрива, че четири  планети с размерите на Земята се движат в орбита около най-близката звезда, подобна на слънцето, tau Ceti, която е

РИСКОВИ АБОРТИ: YouTube премахва видеоклипове с дезинформация

YouTube oбяви, че ще премахва съдържание, промотиращо рискови аборти.   Видеоклипове, включващи неверни твърдения за безопасността на абортите, ще бъдат включени в политиките за дезинформация, обяви компанията в Twitter. YouTube

Нова система възстановява клетъчния живот у прасета час след смъртта им

Тази техника би могла един ден да подпомогне съхранението на органи, подготвени за трансплантация.   Сложна система от изкуствена течност, помпи и сензори успява да вкарат кислород, хранителни вещества и