Проект в помощ на иновативните училища

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.

Институтът по Роботика към  БАН съвместно с Технологичния институт на Източна Македония и Трaкия, Кавала, Гърция и Университета в Сплит, Хърватия приключва проектa “Подобряване благосъстоянието на населението чрез иновативно образование, базирано на роботиката и информационните технологии“, финансиран по програмата на Европейския Съюз за стимулиране развитието на Дунавския регион (EUSDR, DSPF)  и град Виена.

Основните цели са три: да се стимулира приложението на роботиката и новите технологии в масовото и специалното образование: да се създаде регионална мрежа от специалисти за партньорски инициативи и обмен на знания; и да се поставят основи за бъдещ стратегически проект, свързан с въвеждането на иновативни технологични решения за подобряване на цялостния образователен процес.

В рамките на проекта бяха разработени въпросници и проведени анкети в страните-участнички, имащи за цел проучване на нагласите на учители, родители и експерти към евентуалното въвеждане на нови роботизирани технологии в образователните институции. Резултатите от анкетите показват позитивни очаквания за ролята на хуманоидни и нехуманоидни роботи, виртуална и добавена реалност и други технологии за развитието на децата.

Друг важен резултат е направения детайлен анализ на съществуващите технологии и тяхната приложимост по ключови критерии за четири възрастови групи (5-6 г.; 7-9 г.; 10-12 г.; 13-16 г.). Критериите включват: цена и надеждност; необходимост от допълнителни обучения за учителите; в каква степен подпомагат визуалната ориентация и мобилността; когнитивните умения; уменията за решаване на проблеми; кооперативната игра и социалните умения; емоционалната интелигентност; мотивацията за обучение и др.


РЕКЛАМА:

***

На организираната по проекта заключителна работна среща, провела се от 25-и до 28-и ноември в Банско, участваха партньори от седем държави – България, Гърция, Хърватия, Великобритания, Франция, Черна Гора, Италия и Австрия, с представители от повече от петнадесет организации. На нея бяха обсъдени идеи за бъдещи стратегически проекти и възможни източници на финансиране. На срещата присъстваха още и представители на финансиращата организация, които отчетоха напредъка в работата по дейностите на проекта.

Получените резултати биха били полезни на експерти и учители от мрежата за иновативните училища в България, които ще могат да се ориентират по-лесно в избора на иновативни решения за подобряване на образователния процес.

Здраве

История на медицината през ХХ век (Част І)

Летящият старт (1901-1910)   Лъчева терапия през 1901 г.   Медицинските грижи през ХІХ век представляват една любопитна смесица от наука, домашни лекарства и шарлатанство.

Наука.БГ подкаст

Последно от Наука.БГ

Научни доказателства за намален риск: подходът за оценка на Филип Морис Интернешънъл

Общ преглед Пушенето причинява редица сериозни заболявания (в т. ч. сърдечносъдови заболявания, рак на белия дроб и хроничната обструктивна белодробна болест (ХОББ)) и тютюневият дим се счита за причинител на

ХХ – Векът на науката (Част ІІ)

Науката в години на световна война и световна пандемия (1910-1919)   Автор: Радослав Тодоров Второто десетилетие от века е белязано от огромни човешки трагедии като потъването на най-големия параходен лайнер

Испанският грип

За беля в края на Първата световна война избухва голяма грипна пандемия, известна като Испански грип или Инфлуенца, която се разпространява мълниеносно и успява да обхване целия свят. Жертвите от

Пандемията е оказала неблагоприятно въздействие върху националните гори в САЩ

Националната гора White Mountain National Forest в щатите Ню Хемпшир и Мейн.   Много от човешките преживявания бяха уникално променени по време на пандемията COVID-19, включително значително увеличение на броя

Как се появява виртуалната реалност?

Photo by UnsplashИсторията на виртуалната реалност (VR) е по-дълга, отколкото си мислите. Технологиите за виртуална и добавена реалност се развиха значително, особено в последните няколко години. Подобренията от гледна точка на