Търсене
Close this search box.

Проект в помощ на иновативните училища

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.


Направи дарение на училище!



***

Институтът по Роботика към  БАН съвместно с Технологичния институт на Източна Македония и Трaкия, Кавала, Гърция и Университета в Сплит, Хърватия приключва проектa “Подобряване благосъстоянието на населението чрез иновативно образование, базирано на роботиката и информационните технологии“, финансиран по програмата на Европейския Съюз за стимулиране развитието на Дунавския регион (EUSDR, DSPF)  и град Виена.

Основните цели са три: да се стимулира приложението на роботиката и новите технологии в масовото и специалното образование: да се създаде регионална мрежа от специалисти за партньорски инициативи и обмен на знания; и да се поставят основи за бъдещ стратегически проект, свързан с въвеждането на иновативни технологични решения за подобряване на цялостния образователен процес.

В рамките на проекта бяха разработени въпросници и проведени анкети в страните-участнички, имащи за цел проучване на нагласите на учители, родители и експерти към евентуалното въвеждане на нови роботизирани технологии в образователните институции. Резултатите от анкетите показват позитивни очаквания за ролята на хуманоидни и нехуманоидни роботи, виртуална и добавена реалност и други технологии за развитието на децата.

Друг важен резултат е направения детайлен анализ на съществуващите технологии и тяхната приложимост по ключови критерии за четири възрастови групи (5-6 г.; 7-9 г.; 10-12 г.; 13-16 г.). Критериите включват: цена и надеждност; необходимост от допълнителни обучения за учителите; в каква степен подпомагат визуалната ориентация и мобилността; когнитивните умения; уменията за решаване на проблеми; кооперативната игра и социалните умения; емоционалната интелигентност; мотивацията за обучение и др.


Разбери повече за БГ Наука:

***

На организираната по проекта заключителна работна среща, провела се от 25-и до 28-и ноември в Банско, участваха партньори от седем държави – България, Гърция, Хърватия, Великобритания, Франция, Черна Гора, Италия и Австрия, с представители от повече от петнадесет организации. На нея бяха обсъдени идеи за бъдещи стратегически проекти и възможни източници на финансиране. На срещата присъстваха още и представители на финансиращата организация, които отчетоха напредъка в работата по дейностите на проекта.

Получените резултати биха били полезни на експерти и учители от мрежата за иновативните училища в България, които ще могат да се ориентират по-лесно в избора на иновативни решения за подобряване на образователния процес.


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Наука.БГ подкаст

Последно от Наука.БГ

Научни прозрения и загадки: Как 2023 година промени нашето виждане за климатичните предизвикателства

Миналата 2023 година ще остане в историята като период на екстремни климатични явления, който отвори нови страници в нашето разбиране за глобалното затопляне. Със своите последици от непредвидими метеорологични събития

С голям успех премина Пролетният ден на отворените врати 2024 на Физическия факултет на Софийския университет!

Направи дарение на училище! *** Лекционният панел започна с представяне на историята на катедра „Теоретична физика“, която тази година празнува своята 100-годишнина!  Повече за катедрата и за върховите научни изследвания,

Учени от България и Германия разчетоха генома на защитеното растение Родопски силивряк

Направи дарение на училище! *** Орфеевото цвете демонстрира огромен потенциал за бъдещи открития в полза на селското стопанство, медицината, фармацията и козметичната индустрия. Секвенирането на неговия геном ще улесни изследователите

Посетете Международния научен фестивал FISSION!

Направи дарение на училище! *** Миналогодишното издание на събитието се хвали с огромен успех, като 104 ученици заедно със своите ръководители представиха общо 55 проекта, вариращи в категории от биомедицински,

Иновация и деновация – изследване на икономическата зависимост между двете понятия за развитието на страните

Направи дарение на училище! *** Абстракт: в настоящата академична статия се разглежда въвеждането на ново икономическо понятие, явление и термин “деновация”, който притежава следните принципни характеристики: 1.) принцип на антитезата