Търсене
Close this search box.

Подходи за формиране на рефлексивни умения у учениците

Подходи за формиране на рефлексивни умения у учениците

Подходи за формиране на рефлексивни умения у учениците

Подходи за формиране на рефлексивни умения у учениците


Направи дарение на училище!



***

Автор: Христо Каменов

Образователните реформи, паралелно с очертаващата се все по-ясна тенденция към хуманизиране на учебния процес, закономерно водят до формиране на нова теоретична представа за образоваността на ученика, включваща в себе си и рефлексивни умения. Потребността от целенасочено организиране и формиране на рефлексивни умения у учениците от началното училище се откроява още по-ярко в прехода от манипулативната към хуманистичната образователна парадигма (Стефанова, 2005).

В специализираната литература съществуват методологически подходи, разкриващи основополагащите конструкти в процеса на фомиране на рефлексивни умения у учениците. В този аспект нашето внимание е насочено към разкриване на някои подходи, имащи отношение към процесуалната страна при формирането на рефлексивни умения у учениците от началното училище.

ЦЯЛАТА СТАТИЯ МОЖЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ В “ДОПЪЛНЕНИЯ” БРОЙ НА БЪЛГАРСКА НАУКА БРОЙ 98


Разбери повече за БГ Наука:

***


Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.