Търсене
Close this search box.

Pagani Huayra: 2011

Pagani Huayra: 2011

Pagani Huayra: 2011

Pagani Huayra: 2011


Направи дарение на училище!



***

pagani_huayra_11_04.jpg

 

Pagani Huayra: 2011

След седем години упорита работа Хорацио Пагани е готов да ни разкаже накратко историята на създаването на автомобила Huayra, с име на проекта C9. 

Идеята се ражда през 2003 г., годината на въвеждането на Zonda S Roadster. В началото на 2000 г. започва развитието на суперавтомобилите. Големите производители на автомобили са допринесли за възхода на модели като Bugatti Veyron, Porsche Carrera GT, Ferrari Enzo, Mercedes McLaren SLR.


Разбери повече за БГ Наука:

***

Този контекст ни накара да направим няколко забележки по отношение на бъдещето на Zonda и да нахвърляме идеи как би могъл да изглежда новият модел на Pagani. Тъй като първоначалната форма на Zonda е създадена в началото на 90-те години, първата мисъл е, че е вече остарял проект и ние решихме да си представим, че колата е напълно различна по форма, размер, динамика и вградени технологии, всичко това – без да се прекъсва следването на концепцията, родена в епохата на Възраждането, когато Леонардо да Винчи изказаидеята, че „Изкуството и науката са дисциплини, които трябва да вървят ръка за ръка”. Елементът „въздух” в проявлението му като вятър стана определящ при изясняване на концепцията и това беше голямо вдъхновение, един автомобил винаги присъства в живота ни: с мощна турбина, с тихи глайдери, с елегантността на движенията, които вятърът създава, но – и с мощта, която може да се отприщи.

Моделът Huayra е съставен от повече от 4000 компонента (двигателя и скоростната кутия не са включени в тази сметка). За да бъдат създадени и събрани на едно място се изисква творчество, търпение и страст, която споделих с един фантастичен млад екип и с най-компетентните си партньори във всички сектори.

При определяне на размера, аз веднага си помислих за кола, която ще бъде по-дълга от Zonda, с по-просторна кабина. Силуетът трябва да е мек, а формата да е съставена от чисти и елегантни линии, които имат ясно изразени начало и край. През тези пет години се опитахме да намерим най-добрия компромис, без напускане на първоначалната идея и като педантично внимание на детайлите.

Обърнали сме внимание на добрата аеродиамичност на автомобила, като той е оформен като крило.

Mercedes-AMG създадоха един наистина уникален и лек двигател, битурбо с над 700 к.с. и 1100 Нм въртящ момент, който идеално допълва колата, давайки усещането, че се возите на самолет при излитане. Основният акцент е в мощността, която е линейна. Mercedes-AMG вече 5 години мислеха за следващите екологични ограничения чрез създаването на 12-цилиндров двигател, който е постигнал върха на ефективноста по отношение на CO2 и потреблението на гориво.

Pirelli създадоха много прогресивна гума с изключително сцепление и с нисък коефициент на триене. Всеки аспект на безопасноста е съобразен с най-високите стандарти на САЩ. 

 

При разработването на C9 станахме свидетели на развитието на различните модели на Zonda и това ни показа, че Zonda не е остаряла идея.

 

Спецификации:
• Двигател: Mercedes-AMG M158 V12 битурбо
• обем: 5980 куб.см
• Мощност: 700 cv
• Въртящ момент: 1.000 Nm
• Скоростна кутия: напречната последователно седем скоростна кутия – АМТ роботизирана  система, упралявана с/от програми
• Размери: Дължина: 4605 мм, височина: 1169 мм; ширина: 2036 мм, широчина с огледалата за обратно вижане: 2356 mm
• Сухо тегло: 1,350 кг (възможна е промяна, в зависимост от модела)
• разпределение на тежестта: 44% в предната част и 56% в задната част

 

Неделин Бояджиев

 

По материали от:

 

 http://www.cartype.com/pages/5338/pagani_huayra__2011



http://www.cartype.com/pics/8803/full/pagani_huayra_11_18.jpg

 

http://www.cartype.com/pics/8803/full/pagani_huayra_11_17.jpg

 

http://www.cartype.com/pics/8803/full/pagani_huayra_11_04.jpg

 

pagani_huayra_11_04.jpg

Вземете (Доживотен) абонамент и Подарете един на училище по избор!



***

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.