Направи дарение на училище!
Петър Теодосиев
Вчера сайтът https://blog.hubspot.com пусна блог пост (прочетете го тук) за това как маркетинговите агенции да обслужват неправителствени организации и там дават съвет да се осинови организация за една година.
Какво значи да осиновите организация? Означава наистина да се грижите за нея като част от своя бизнес или да я приемате като платен клиент (без тя да плаща за нищо).
Защо е важно? В България (както и във всички държави) има множество неправителствени организации с различни идеални цели, които помагат по един или друг начин на обществото. Тъй като целта е идеална, почти винаги най-големият проблем са парите и затова организациите използват основно доброволци за извършване на своите дейности, а за да постигнат по-големи цели, кандидатстват по национални, европейски и интернационални програми, за да получат финансиране и да извършат по-мащабна работа и така постигат големи цели.
В случая БГ Наука е в подобна ситуация. Ние получаваме от различни автори материали и статии за списанието. Понякога организираме по-големи групи доброволци, които ни помагат с преводи на новини, редакция на текстове, дизайн на списанието и т.н. Това е около 20% от самата работа и то не повече от няколко седмици в годината. Всичко друго извършваме като работа само двама човека.
От какво имаме нужда – най-много от работна сила. 🙂
Вижте моя пост: МЕДИЯ ЛИ Е БГ НАУКА?
Ние сме неправителствена организация, така сме създадени и така продължаваме да действаме.
Моделът ни не е бизнес ориентиран, тъй като няма нито едно електронно списание в България, което да печели от реклама. Практиката в онлайн медийния бизнес е изградена на посещения на сайтовете, а за да имаш реклама, се плаща на агенции, които ти следят трафика. Без тези агенции няма как да имаш каквато и да е реклама. Ние нямаме пари дори на тях да плащаме за сайта NAUKA.BG, който има около 50 000 уникални посещения на месец (все пак сме сайт за наука, а не за готварски рецепти).
Другият елемент е, че списанието, въпреки че има над милион и триста хиляди сваляния за година, явно не е толкова привлекателно (защото е безплатно), колкото тези списания, които се продават по будките и имат средно 100 000 – 150 000 тираж на година (при нас това е средно за всеки брой).
Затова предлагаме да ни осинови някоя голяма маркетинг агенция или дори бизнес, който може да се грижи за най-голямата научна медия в България. 🙂
Какво ще получи осиновителят?
На първо място удовлетворение от това, че допринася за промяна в България и за един от най-важните активи на всяка държава – образованието и науката.
Второ, трето и т.н. – лого на корицата като Спонсор/Осиновител, която ще се види за една година от над милион и половина българи в България и чужбина.
Пространство в самото списание за собствени цели. Логото му в сайта Nauka.bg, което ще се вижда на всяка страница, както и споменаването му във всеки блог пост, който пиша, а аз пиша по няколко на седмица.
Споменаването му заедно с негово лого на всяка имейл кампания, която изпращаме (две на седмица) към абонираните ни потребители. До момента са близо 9000, като броят им се увеличава с по 1000 на месец.
Още допълнителни неща, които ще коментираме ако се стигне до там.
Какво ще получим ние? Ще излетим като Фалкон 9. 🙂 Най-важното за нас е да можем да си осъществяваме своите цели и малки проекти, свързани с популяризиране на науката.