Огромни вкаменелости на пингвини в Нова Зеландия

120227152546.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120227152546.jpgСлед 35 години, вкаменелост на огромен пингвин е напълно възстановена, давайки на изследователите  някаква представа за разнообразието на праисторическите пингвини.
Костите са били събрани през 1977г. от  д-р Юън фордайс, палеонтолог от Университета на Ораго, Нова Зеландия. През 2009г. и 2011г. д-р Дан Ксепка, от Щатския Университет на Северна Каролина и колегата му д-р Пол Бринкман от Природонаучния музей на Северна Каролина отишли до Нова Зеландия за да помогнат в реконструкцията на гигантския вкаменен пингвин.
Изследователите нарекли пингвина Каируку, в свободен превод от Маори означава „гмуркач, който се връща с храна“. Ксепка е бил заинтригуван от фосила заради формата на тялото му, която не е присъща за нето един вид пингвини изчезнали или съществуващи в момента. Също е бил заинтересован от разнообразието на видове пингвини, които са съществували през Олигоцена преди около 25 милиона години, там където в момента се намира Нова Зеландия.
Според Кспека – „Мястото е било прекрасно за пингвините  по отношение на храна и безопасност. По-голямата част  от Нова Зеландия тогава е била под водата, оставяйки малки каменисти островчета, които са пазели пингвините от потенциална опасност и са им доставяли обилно количество храна.“
Каируку е един от най-малко петте вида пингвини, които са обитавали Нова Зеландия по онова време. Разновидността на видове е част от това, което затрудни реконструкцията на вкаменелостта и уникалната физика на пингвина също допринесе за  не лесната реконструкция. Пингвина се е издигал на около 125 см от земята.