Очи на гърба растат на попови лъжички

111207175740-large.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/111207175740-large.jpgЗа пръв път учени променят естествената биоелектрическа комуникация между клетките за да определят типа орган, който трябва да се формира на определено място в гръбначен организъм. Използвайки генетична манипулация на мембранния волтаж в ембриони на Xenopus (жаба), биолози от Училището за изкуства и науки към Университета Туфт са успели да породят формирането на очи  при попови лъжички извън зоната на главата.
Изследователите получили много учудващи резултати  при манипулация на мембранния волтаж (потенциал) на клетки от гърба и опашката на попови лъжички. „Хипотезата ни е, че за всяка структура в тялото има определен  диапазон мембранен потенциал, който подкарва органогенезата (процес при който се образуват органи).” – казва Вайбхав Пай д-р, дфн от Университета Туфт (Vaibhav P. Pai Ph.D) – „Това са клетки в зони, където никога не се е мислило, че могат да се формират очи. Това показва,че клетки където и да е в тялото могат да бъдат накарани да формират око.”
За да постигнат това учените  променили волтажния градиент на клетки в опашката и гърба на попови лъжички, така че да съвпадне с този на очни клетки. Промяната накарала клетките в опашката и гърба, които по принцип биха формирали други органи, да формират очи.