Нов метод за диагностика на синдрома на Даун

Учени от Станфордския университет създадоха метод за диагностика на синдрома на Даун ( и някои други хромозомни заболявания ) по време на бременността и то без да е необходимо да се вземат клетки от плода. Изследователите просто отчитат има ли подозрително много копия от 21 хромозома в майчината кръв.
 Както е известно синдрома на Даун е тризомия на 21 хромозома ( три копия вместо две на 21 хромозома ).
 В статията публикувана в Proceedings of the National Academy of Sciences учените споделят, че новия метод позволява да се установят хромозомни заболявания без да се стига до оперативно вмешателство,което би представлявало риск за плода и майката.
 За създаването на новия метод учените използват майчина кръв, в която има свободна ДНК, 10% от която е ДНК от плода. Анализа на тази смес от ДНК е в основата на този метод.
 „Използвайки този метод ние успешно диагностицирахме всички девет случая на тризомия 21 ( синдром на Даун ), три случая на тризомия 18 (синдром на Едуардс ) и един случай на тризомия 13 ( синдром Патау )“казват авторите в статията.