Неандерталците строили от кости на мамути

345345345345.jpg

Изглежда неандерталците  са първите строители изграждали конструкции от кости на мамут,  постижение  обикновено приписвано на хората от Каменната Ера.

Изчезналите братовчеди на хората са строили големи кръгли ограждания от 116 кости и бивни на мамути преди 44 000 години в западна Азия, казват археолога Laëtitia Demay от Националния природонаучен музей в Париж (National Museum of Natural History)и нейни колеги.

Подобни колиби намирани преди са датирани между преди 27000 и 15000 години. Новото откритие идва от Молдова, разкопки първоначално открити 50-те години на миналия век.  Конструкциите на неандерталците и по-късните не си приличат, което показва че двата вида са възприели  способностите за изграждането им независимо.

Неандерталците са изграждали структурата в Молдова от най-големите кости – бивни, рамене, ребра, бедра. Пораженията върху тях от вода и климатични условия показват, че са били закопани в плитък окоп. Останки от поне 15 мамута са открити върху които са намерени следи от каменни инструменти, но върху малко от тях са открити следи от зъби на животни.