На 24 май биология, химия и физика оживяват на събитие за популярна наука

visual-birds.jpg

Форумът Ratio се провежда за четвърти път, с лектори от Harvard и Oxford Brookes University

visual-birds.jpg (385×503)Четвъртото издание на форума за популярна наука Ratio ще се случи на тематичната дата 24 май в Sofia Event Center (Paradise Center, бул. Черни връх 100). Събитието, което представя науката на разбираем за всеки език, този път се фокусира върху биологията, физиката и химията с двама британски и един български лектор.

Пръв на сцената ще излезе д-р Андрю Бери – британски биолог, преподавател в Harvard University. Той специализира в сферата на еволюционна биология и историята на теорията за еволюцията. Темата му на Ratio ще бъде свързана с развитието на еволюционната теория след Чарлз Дарвин. Фокус са новости в сфери като геномиката и изследването на останки от древни ДНК, за да разберем по-добре човешката еволюция.

След темата за еволюцията ще насочим вниманието си към видимото и невидимото в електромагнитния спектър. Презентацията е забъркана по правилната рецепта, включваща теория, ефектни експерименти и отговори на фундаментални въпроси като например “Защо чинията на микровълновата печка се върти?” Темата ще бъде представена от Христо Колев, докторант в катедра “Аналитична химия” при Софийския Университет. Освен химик, той е и концептуален артист, любител на научните антики и активен комуникатор на науката.

Последен на сцената ще се появи д-р Джон Ръниънс от Oxford Brookes University. Той се занимава с биология на растенията и изследва клетките на живите организми. Освен за научната си работа, д-р Ръниънс отделя време и за популяризиране на науката, като води радио предаването на BBC „Dr. Molecule“. На Ratio той ще обясни “Защо учените създадоха зелена флуоресцираща мишка?” Темата с това заглавие е свързана с генетичните модификации и как те могат да помогнат за научни изследвания, развитие на медицината и производство на храни.

В края на събитието по традиция следва дискусионен панел с въпроси от публиката, а тези, които имат желание да поговорят на по питие с учените, ще могат да го направят в Climbar след края на основната програма.

Билетите за Ratio са на цена от 10лв. за стандартен билет и 6лв. за преференциален билет на ученици и студенти. Те вече сa в продажба онлайн, както и на всички каси от мрежата на Eventim в магазините на Пикадили, Office 1 Superstore, Germanos и OMV. Събитието се организира с подкрепата на Boulderland, Funtopia, Sofia Event Center, Ozone.bg, издателство Изток-Запад, Best Western City Plus Hotel и Ogilvy.