Лишени от секс плодови мушици се обръщат към алкохола

120315145415.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120315145415.jpgСлед лишаване от секс, мъжките плодови мушици Drosophila melanogaster може да се обърнат към алкохола, за да задоволят психологическо желание за възнаграждение, според скорошно изследване публикувано в Science. Трой Зарс (Troy Zars) професор по биологични науки в Университета на Мисури и експерт по невробиология, казва че ако се разбере защо отхвърлените мъжки мухи търсят утеха в етанола, може да се помогне на третирането на човешките зависимости.
„Идентифициране на молекулните и генетични механизми контролиращи нуждата от възнаграждение при мухите, има потенциал да повлияе на разбирането ни за злоупотребата с наркотици и алкохол при хората,  тъй като предишни изследвания  са показали приликата в сигналните пътища между мухите и бозайниците.“ –  казва Зарс.
По време на изследването, мъжките мухи които са се чифтосвали няколко дни подред, не са показали предпочитание към храни с прибавен към тях алкохол, докато отхвърлените мъжки – тези на които е бил спрян достъпа до женски мухи, са показали силно предпочитание към храна примесена с 15% алкохол. Изследователите вярват, че алкохола може би задоволява тяхната нужда за физическо възнаграждение.