Кръженето не е трудно за тела с по висок център на тежестта

120210133220.jpg

Структури, които са по-тежки отгоре е по-вероятно да задържат баланс при носене във въздуха, отколкото тези с по-нисък център на тежестта, казват изследователи от Института Коурант  за Математически науки и отдела по физика към Ню Йоркския Университет (New York University’s Courant Institute of Mathematical Sciences and Department of Physics). Тяхното откритие  обратно на общо приетото, че стабилността на полета може да бъде постигната само чрез относително равномерно разпределение на теглото – може да послужи за нови принципи на дизайн за бъдещи хеликоптери.
Както братята Райт са демонстрирали преди 100 години, ключа за постигане на постоянен полет е поддържането на баланс. Все пак насекомите са излетели 400 милиона години преди това, стабилността на техния полет остава мистерия заради сложната аеродинамика на махащите им крила.
Изследователите от  НЙУ (NYU) подходили към проблема като създали експериментални условия нужни да достигнат стабилно кръжене в механични летци.  За да го постигнат създали редица пирамидоподобни „буболечки“ от  хартия, които се задържат във въздуха когато са поставени в осцилиращ поток въздух. Те снели експеримента с високо-скоростни камери за да анализират как преминава въздуха около буболечките.