
В изследването са взели участие 402 ученици от девети и десети клас, от четири различни гимназии, от квартали с нисък социоикономически статус в Ню Йорк. Изследваните лица са били разделени в три групи. Контролната група е имала за задача да прочете откъс от учебник в рамките на 800 думи, в който се е разказвало за постиженията на Айнщайн, Кюри и Майкъл Фарадей.
Задачата на другата група е била да прочете откъс за личните борби на същите тези учени. Като бягството на Айнщайн от нацистка Германия. Откъсът на третата група е бил фокусиран върху интелектуалните трудности, които учените са претърпели. Като постоянството на Мария Кюри, въпреки поредицата от неуспешни експерименти. В разказите за неуспехите са били включени стратегиите, които въпросните учени са предприели, за да превъзмогнат трудностите.
В края на шестседмичен период, гимназистите, които са учили за интелектуалните или личностните проблеми, пред които учените са се изправяли са показали повишение на оценките си. То било най-видимо при най-слабите ученици. Учениците в контролната група, които са учили за постиженията и успехите на учените, не само, че не са проявили повишаване на оценките, а точно обратното – резултатите им се понижили.
“Когато децата си мислят, че Айнщайн е гений, отличаващ се от всички останали, те приемат, че никога няма да могат да постигнат неговите успехи”, твърди провелата изследването Ксиаодонг Лин-Сиглър. “Много ученици не осъзнават, че успехът изисква дълъг преход с множество провали по пътя.”
Учениците, които са чели за личните проблеми на учените е много по-вероятно да твърдят, че те са обикновени хора, точно като тях, които трябва да се справят с трудности и предизвикателства. Учениците в контролната група по-често изразяват становището, че великите учени имат вроден талант и специална дарба.
Проучването показва, че учебниците трябва да наблягат върху трудностите и премеждията, които учените са преодолявали и конкретните техники с помощта, на които са се справяли.
Изследването е било проведено сред разнообразна извадка от ученици: 37% били от латиноамерикански произход, 31% от афроамерикански, 11% от две раси, 8% с азиатски корени, 7% бели и 5% други. Като един на всеки пет ученици е бил роден извън САЩ и една трета говорят английски само през половината време или по-малко, у дома. Около три четвърти от учениците са от семейства с нисък социоикономически статус.
Европейска нощ на учените 2022 г.:

