Гена за болка общ за мухите, мишките и хората

Докато в последно време стана ясно, че чувствителността към болка има силен наследен компонент, много малко се знае за конкретни „болкови гени” и как работят те. В изданието  от 12-ти Ноември на Cell, изследователи от Детската болница в Бостън и техни сътрудници съобщават за новооткрит ген за болка. Хора с малки вариации в този ген показват ясна разлика в чувствителността към остра болка и хронична болки в гърба. Потвърждаващи изследвания с мишки обясняват как гена контролира болковата сетивност.

Разбирането на генетичните основи на болката ще доведе до създаването на нови аналгетици, идентифицирането на рисковия фактор за хронична болка както и подобрение във вземане на решенията от страна на лекарите за подходящите пациенти за хирургическа интервенция, казва Клифорд Уолф, медицински бакалавър и доктор на философските науки, както и съавтор на изследването и директор на F.M. Kirby Center и програмата за неврология при деца.

www.sciencedaily.com