Европейска нощ на учените в Стара Загора

29 септември (петък) 2017

Кога   18:00-22:00 часа

Къде  Регионална библиотека „Захари Княжески“

18:00 – 22:00 Наука в града FRESH: Лабораториите на Тракийски университет

Споделете интригуващата наука и необятния свят на познанието с нас на 29 септември, когато ще имате възможност да се докоснете до изследователската практика на научните лаборатории при Тракийски университет. Станете част от креативността и научното мислене в сферата на аграрните, ветеринарномедицинските, медицинските, техническите, педагогическите и стопанските науки. Нашите изследователи ще представят най-новите си разработки, ще демонстрират интересни изследвания и ще разкажат за водещите постижения в научните си области.

19:4520:30 Магия FRESH: Откриване на фотоизложбата „25 години България в Антарктида”

Заповядайте на фотоизложбата „„25 години България в Антарктида”, която ще бъде открита лично от ръководителя на българските експедиции до Антарктида проф. Христо Пимпирев.

20:30 – 21:30 FRESH кафене: Проф. Пимпирев и българските антарктически мисии

След откриването на изложбата, в нашето „Научно кафене” проф. Пимпирев ще отговаря на въпроси и ще обсъжда любопитни теми, свързани с експедициите му до Актарктида и полярните изследвания.

18:00 – 22:00 Наука в града FRESH: Полярни приключения

На щанда на младите полярни изследователи от АПЕКС България, участници в ежегодните експедиции до Ледения континент, ви очакват много полярни приключения – уникалните записани звуци на Антарктида, интересни полярни филми, вкаменелости на растения, намерени само преди месеци на о. Ливингстън, холограмна Aurora Australis (Южно сияние) , ще можете да участвате в правенето на изкуствен ледник и в сглобяването на пъзел на Антарктида. За любознателните ще има много полярни тестове и игри, както и книги с антарктическа тематика с атрактивни отстъпки. Поетесата Мария Донева ще ръководи полярната детска работилница за изработване на пингвини от вълна.