Астрономическа обсерватория на Софийски университет

1. Астрономическа обсерватория на Софийски университет

Астрономическа обсерватория на Софийски университет,
Борисова градина

20:00-23:00 Наука в града FRESH: нощ на отворените врати в Астрономическа обсерватория на Софийски университет в Борисовата градина

Знаете ли, че в София се намира най-старият действащ телескоп на постоянен фундамент в България, който през 2017 г. навършва цели 120 години? Заповядайте по време на “Европейска нощ на учените 2017”  в Астрономическата обсерватория на Софийския университет в Борисовата градина, където астрономите от Физическия факултет на Софийския университет ще ви очакват! След 20 00 часа на 29 септември ще можете да участвате в реални астрономически наблюдения (при хубаво време), да разберете повече за българските научни изследвания в областта на астрономията на достъпен и популярен език и да откриете как и вие можете да се включите в приключението, наречено наука.

Ние, учените от катедра Астрономия към Физически факултет на СУ, ще ви представим забавни факти и загадки за Вселената, включително: защо астрономията в древността е била много важна за земеделието и развитието на цивилизацията, откъде знаем как се раждат звездите, има ли извънземни. Ще се опитаме и да дадем възможно най-информативни и компетентни отговори на вашите въпроси за Космоса, Вселената и Земята.

Европейски кът