Народна астрономическа обсерватория и планетариум „Николай Коперник“ Варна

Народна астрономическа обсерватория и планетариум „Николай Коперник“
Приморски парк №4

17:00-18:00 Лаборатория FRESH: Отворени врати в ЦПЛР-НАОП „Николай Коперник“- гр. Варна

Заповядайте в Народна астрономическа обсерватория „Николай Коперник“ – гр. Варна по време на Европейска нощ на учените . Ще се запознаете с дейността на обсерваторията, която се намира в непосредствена близост (под 200 м) до Фестивален и конгресен център.

18:30 – 19:15 FRESH кафене: Планети около други звезди

д-р Ева Божурова ще проследи историческото развитие на идеята за множественост на световете във Вселената от древността до наши дни, ще опише методите, чрез които днес се откриват екзопланети около далечни звезди и ще даде информация за най-важните космически и наземни телескопи, използвани за тази цел. Д-р Божурова ще разказже за най-странните и необикновени екзопланети, открити досега, а също и за перспективите за откриване на планети, подобни на Земята и планети, населени с извънземни форми на живот според научната гледна точка на астрономите.

19:15 – 20:00 FRESH кафене: ЦЕРН – технологии и иновации

Посетителите ще имат възможността да се запознаят с Европейския център за ядрени изследвания, най-голямата научна лаборатория в света за физика на високите енергии. Посетителите ще могат да се запознаят с достиженията, научните открития и приложенията им в ежедневието ни.

Европейски кът