Древно ДНК – Адаптация към климатичните промени

120131102519.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120131102519.jpgТрийсет хиляди годишни кости на бизон открити в замръзнала почва на Канадска златна мина помагат на учените да разкрият как животните се адаптират към бързите промени в околната среда.
Костите играят важна роля в първото изследване, водено от изследователи от Университета на Аделейд (University of Adelaide), което анализира специални генетични модификации които включват и изключват гени без да променят последователността на ДНК. Тези  ‚епигенетични‘ промени могат да се случат бързо между поколенията – без да е нужно време за стандартни еволюционни промени.
Тези епигенетични промени могат да обяснят как животинските видове са способни да оцеляват при бързи климатични промени.
В сътрудничество между Австралийския център за древна ДНК към Университета на Аделейд и Института Виктор Чанг Сърдечни изследвания в Сидни (University of Adelaide’s Australian Centre for Ancient DNA (ACAD) and Sydney’s Victor Chang Cardiac Research Institute), изследователи са показали, че е възможно точно да се измерват епигенетични модификации в изчезнали видове.