Далечните звезди могат да се окажат потенциален дом на до седем обитаеми планети

Слънчевата система TRAPPIST-1 има три подобни на Земята планети в обитаемата си зона, но други звезди могат да поддържат до седем обитаеми планети.

Някъде във Вселената е възможно да съществува звезда, в чиято орбита да има седем обитаеми планети, изчисли астробиолог от Калифорнийския университет в Ривърсайд.

Търсенето на живот в космоса обикновено е фокусирано върху това, което учените наричат „обитаема зона“ – зоната около звезда, в която орбитиращите планети могат да имат течни водни океани и условия за живот, каквито ние познаваме.

Д-р Стивън Кейн и неговият екип създадоха моделна система, в която симулираха планети с различни размери, обикалящи около своите звезди. Те използваха алгоритъм, който отчита гравитационните сили, упражнявани от звездата в системата и всички орбитиращи планети, и тестваха как те ще взаимодействат помежду си в продължение на милиони години.

Цялата статия, както и много други, можете да прочетете в новият Брой 135 на списанието.

Вземи само този брой в PDF >>