Buzz: един упадък в цифри

http://image.nauka.bg/news/tech/google_buzz.jpgИзправени пред нарастващия успех на Twitter, от Google стартираха Buzz през февруари 2010 г. с идеята това да бъде конкурентна социална мрежа за микроблогване. Идеята бе тази услуга да бъде вградена в Gmail, Buzz и от нея да се възползват 75-те милиона потребители на електронна поща на Google. Въпреки тази перспектива, новата социалната мрежа има  ограничен успех. Каква е степента на загубите?

Основните социални мрежи предлагат на създателите на съдържание показване на бутони за споделяне. По този начин, Facebook и Twitter имат бутони за харесване и споделяне на дадена информация. Кликайки върху този бутон, потребителите могат да препоръчат нещо на своите онлайн контакти само с няколко кликвания. За издателите, предизвикателството е да се покаже бутонът за споделяне в големи социални мрежи, за да получат те по-голям интернет трафик в замяна. Един показател за популярността на социалните мрежи е наличието на техните бутоните за споделяне върху уеб сайтовете. От тази гледна точка, Buzz е далеч от доминацията на пазара. На 19 октомври 2010 г. само 0.07% от уеб сайтовете имат  бутон за споделяне към Buzz, според анализа на един милион страници, извършен от Builtwith.

За сравнение, бутонът за споделяне към Facebook се намира на 4.30% от уебсайтовете което представлява 60 пъти по-голям пазарен дял от този на Buzz! Facebook стартира бутона „Харесва ми” в края на април и спечели пазарен дял два пъти по-висок от този на Buzz.
Социална мрежа на Google е в застой – достигайки 0,1% пзарен дял, който не може да надхвърли. Стартирали през август 2010 г. бутон за споделяне, Twitter бързо достигна 0.9% пазарен дял през октомври. Това е 12 пъти този на Buzz. На 4 август Google обяви края на своята услуга Wave след слабото й представяне. Ще бъде ли обявен краят и на Buzz?

Превел: Неделин Бояджиев
http://reyt.net/


Европейска нощ на учените 2022 г.:


РЕКЛАМА:

***