Български биолог изкачи високите върхове на Източна Африка.

Съвсем наскоро биологът Боян Петров от Националния природонаучен музей в София (http://www.nmnhs.com/index_bg.php), се завърна от експедиция в Кения, Танзания и Уганда, където успя да изкачи трите най-високи върха в Африка (Килиманджаро, Маунт Кения и Рувензори), събра и наблюдава животни, посети два национални парка (Езерото Маняра и Тарангире), както и Нгорогоро – защитена територия в Кения.

Хронологията на събитията е следната: Килиманджаро (5895 м), един от най-големите изгаснали стратовулкани в света, е изкачен на 13 февруари, връх Маргарита (5109 m) (Рувензори) – на 23 февруари, а Маунт Кения (5199 м) – на 4 март 2009.

Както самият той споделя, приоритет при събирането му по време на пътуването са били безгръбначните животни, обитаващи височинния интервал от 2000 до 4500 м.

Заедно с материалите, събрани от предишни експедиции, НПМ в момента разполага с богата и представителна колекция от високопланински паяци, стоножки, мокрици и различни групи насекоми от най-високите планини на Източна Африка.

Петров е убеден, че в необработените материали, депозирани в НПМ, се крият нови за науката видове.

Превел: Неделин Бояджиев