сп. “Българска Наука”, брой 150

Знаехте ли, че вече има “български” динозаври, открити на територията на нашата страна, макар досега да се смяташе, че в онези времена тя е била дъно на море? А също така, отново у нас, е открит и зъб на хоминин, на възраст около 7 милиона години, който е напът да се окаже най-древният пред-човек, открит досега, както и да преобърне представата, че цялата еволюция на човекоподобните е протекла изцяло на африканския континент.

Подробности по тези и много други интересни въпроси, споделя пред Българска Наука професор Николай Спасов, който е участник в откриването и в проучването на интригуващите находки.

Знаете ли още, че само допреди около 100 хиляди години, паралелно с хората, в Азия е съществувала 3-метрова човекоподобна маймуна, която учените наричат Гигантопитек?
За нея също можете да прочетете в новия Брой 150 на списанието, а също и за това откъде се е появило златото във вселената; как учените започнаха да използват криптовалутата NFT; как езикът на тялото издава творческия и интелектуален капацитет на хората; както и за още куп любопитни теми.

(Може да изтеглите ДЕМО – първите 61 стр.)

Списанието е достъпно за абонирани читатели.

Ако искаш всеки месец да четеш цялото списание бъди част от обществото на БГ Наука и се абонирай тук>>

(Може да изтеглите ДЕМО – първите 61 стр.)

(Виж как да вземеш 2 абонамента като платиш 1 >> https://nauka.bg/abonament-2-za-1/)

СЪДЪРЖАНИЕ:

Професор Николай Спасов пред БГ Наука – 8стр.

Две години пандемия – Къде бяхме в началото и къде сме сега? – 18стр.

Откъде се е появило златото? – 29стр.

Защо е нужно децата да учат наука и повече за научния метод – 37стр.

Математиката помага за по-добро образование в училище? – 43стр.

Как локдауните по време на Ковид се отразиха на замърсяването на въздуха? – 51стр.

Как учените приемат незаменимите токени (NFT) – 56стр.

Как езикът на тялото издава творческия и интелектуалния капацитет на хората – 62стр.

Какво показват последните проучвания за ефектите от алкохола – 67стр.

Гигантопитекът – най-голямата маймуна, живяла някога, изглежда е била обречена от размера си – 74стр.

Базиликите във Велики Преслав – 77стр.

Теории на обучението – 103стр.

Бележки относно преподаването на Теория на вероятностите – 117стр.

Изграждане на визуалната грамотност на студентите по актьорско майсторство – 132стр.

(Може да изтеглите ДЕМО – първите 61 стр.)

Абонаментът за списанието помага за развитието на целия проект, като получавате в рамките на една година над 11 броя и достъп до уникално съдържание, което е достъпно само за тези от вас, които са се абонирали: научете повече тук.  ВЗЕМИ АБОНАМЕНТ ОТ ТУК->

ВЗЕМИ ГОДИШЕН АБОНАМЕНТ ЗА ЕДНА ГОДИНА!

Събития