Антрополози намират обяснение за еволюцията на мозъка при хората

120507154025-large.jpg

http://science.icnhost.net/migrate/sites/default/files/field/image/120507154025-large.jpgЕдин от най-известните фосили в света има история за еволюцията на мозъка на съвременните хора и техните предци, според Дийн Фалк, еволюционен антрополог от Щатския Университет на Флорида (Dean Falk, Florida State University).
Вкаменелостта от Таунг, ЮАР (Taung) – първата открита от австалопитек – има две отличителни характеристики, които са били анализирани от Фалк  и група от антрополози изследователи. Техните открития показват, че еволюцията на мозъка е резултат от сложна редица от взаимно свързани движещи сили при раждането на новите двуноги и са публикувани  на седми май в Proceedings of the National Academy of Sciences.
„Тези открития са  важни защото предоставят много правдоподобно обяснение за това как и защо мозъка  ни се е развил така като големина и сложност.“ – казва Фалк.
Първата характеристика била „постоянен метопичен (челен)  шев“ на челната кост на черепа, който, позволява на детския череп да бъде гъвкав по време на раждане. При човекоподобните  – горили, шимпанзета, орангутани – той се затваря напълно скоро след раждането. При хората той не се затваря напълно до около две годишна възраст за да се акомодира към бързия растеж на мозъка.
Следващата характеристика е вътрешна отливка на черепа, или отпечатъка, който остава мозъка по вътрешната повърхност на черепа. Тя позволява на изследователите да изследват мозъчната форма и структура.