Земноводен дебют

На лов за изгубена жаба се откриват нови видове в колумбийските дъждовни гори.

Учени на експедиция в дъждовните годи на Колумбия, са открили три нови вида. Един от видовете, миниатюрна жабка с дължина само от 2см, е член на рода Rhinella, което я прави роднина на гигантската жаба Bufo marinus (достигаща до 28см дължина). Матовото оцветяване на новооткритата жаба вероятно я слива с пода на гората, където тя снася яйцата си. Особеното е, че жабата се излюпва като такава, прескачайки стадия на попова лъжичка.

Друг вид отровна жаба принадлежаща към рода Silverstonei също е описана за пръв път. Толкова непозната, че изследователите само съобщили, че има светло-червени очи и живее високо в горите на планинския регион Чоко, Колумбия.

Откритията са хубава изненада, тъй като напоследък няма много новини за земноводни: популациите на жаби намаляват по целия свят, в резултат на гъбични инфекции, замърсяване и други заплахи. Първоначалната задача на експедицията е била да се намери Rhamphophryne rostrata, вид който не е виждан от толкова много време, че учените се притесняват да не би да е изчезнал.

Превел: Боян Василев