Защитните свойства на зеления чай са разкрити

Редовното пиене на зелен чай може да предпази мозъка срещу развиването на Алцхаймер и други форми на деменция, според най-новите изследвания на учените в Нюкасълския университет.

Проучването, публикувано в академичното списание „Phytomedicine”, показва, че това древно китайско лекарство може да играе жизненоважна роля при защитата на тялото срещу рак.

Екипът от учени, ръководен от д-р Ед Oкело изследвал свойствата на чая, за да разбере дали защитните свойства на зеления чай все още са активни след като чаените листа са смлени и сварени .

„Ние открихме, че когато зеленият чай се смила с помощта на ензими в червата, като в резултат от това въздействието на химичните вещества е по-ефективно срещу предпоставките за развитие на Алцхаймер от несмляната форма на чая“, обяснява д-р Oкело. „В допълнение към това, чаят значително забавя растежа на туморните клетки!“

Две съединения играят важна роля в развитието на болестта на Алцхаймер – водородният прекис и един белтък, наречен бета-амилоид.

Предишни изследвания са показали, че съединения, известни като полифеноли, които се съдържат и в черния, и в зеления чай, притежават невропротективно влияние и защитават мозъчните клетки от интоксикации.

„Има някои химикали знаем, че е от полза и можем да идентифицираме храни, които са богати на тях, но какво ще се случи по време на храносмилателния процес е от решаващо значение за това дали тези храни са всъщност ни прави кой да е добър.“

Извършване на експерименти в лабораторията с помощта на модел на туморни клетки, те изложени на клетки в различна концентрация на различни токсини и усвояват съединения от зеления чай.

Д-р Oкело добавя, че „Чаят предотвратява унищожаването на клетките от страна на различни токсини и значително забавя растежа на раковите клетки. Зеленият чай е бил използван в традиционната китайска медицина в продължение на векове и резултатът от нашето изследване сочи, че той може да бъде ефективен срещу някои от основните заболявания, пред които сме изправени днес.“.

Д-р Oкело завършва разговора с думите: „Има очевидно много фактори, които оказват влияние върху заболявания като рака и деменцията – добрата диета, редовното хранене, многото  упражнения и здравословния начин на живот са изключително важни.“.

Неделин Бояджиев изготвил по материали от http://www.sciencedaily.com/