Запознайте се с физиката в музейко

exhibition-14-272_exhibition_detail.png

Физиката се представя със сложни уравнения, но всъщност е навсякъде около нас и ние виждаме как действа постоянно. Тя е много смела наука, защото се опитва да обясни природните явления и техните взаимодействия, като прави теории и закони. Предмет на физиката са най-простите явления в природата, които са в основата на всички останали явления в природата. Наричаме ги физични явления.

Физиката е и много обширна наука, също като това, което изучава – всичко, до което стига погледът на човека. Любопитството на учените, които са се посветили на нея, се простира от най-мъничките частици на света до пределите на Вселената. Когато химикалът ти падне от масата – това е физика, когато виждаш светлината на звездите, това също е физика, когато си пуснеш лампата – докато заспиваш (ако случайно все още малко те е страх от тъмното) – електричният ток, който кара крушката да свети (да, позна!) – също е физика.

Бащата на физиката, каквато я познаваме днес, е Галилео Галилей. Той първи използва научен подход или с други думи пръв започва да потвърждава своите теории и с научни експерименти и наблюдения.

Физиката има много разделения, защото, както научихме, се занимава с ужасно много неща и учените никога не биха имали време да станат много добри във всички тях и да правят важни открития.

Благодарение на физиката, днес ние знаем много повече за света, правим роботи и летим в космоса, наблюдаваме звезди, които все още не можем да достигнем, и знаем защо отскачаме, когато сме на батут. А ти знаеш ли?

В Музейко има цял етаж, посветен на бъдещето, а в него ще можеш да пипнеш физиката, като полетиш с космически кораб, говориш със звездите и планетите в Планетариума, а от специалните работилници ще научиш как се прави робот. Ще разбереш и още много неща, ако попиташ за физиката, защото тя се е настанила удобно във всички кътчета на научния център, така както и навсякъде по света.