Започна монтирането на огледалата на Джеймс Уеб!

Автор
Светослав Александров
James-Webb-Mirror.jpg

Започва решаващият етап в конструкцията на космическия телескоп, който ще замени иконичния „Хъбъл“! Инженерите на НАСА успешно инсталираха първото от общо 18 огледала на „Джеймс Уеб“. Когато всички отделни огледала бъдат монтирани, те заедно ще играят ролята на едно голямо 6.5 метрово огледало. Цялостната инсталация на огледалата ще приключи в началото на следващата година.

„Космическият телескоп „Джеймс Уеб“ ще бъде основната астрономическа обсерватория през следващото десетилетие“, съобщи Джон Грънсфелд, астронавт и заместник-администратор на Научния директорат на НАСА. „Инсталацията на първото огледало символизира цялата нова и специализирана технология, която бе разработена да позволи на обсерваторията да изучава първите звезди и галактики, да разучи образуването на звездните системи и на планетите, да даде отговори за еволюцията на нашата собствена Слънчева система и да осъществи следващата голяма стъпка в търсенето на живот отвъд Земята, на екзопланетите“.

Космическият телескоп „Джеймс Уеб“ ще бъде изстрелян в космоса през 2018 година и ще има способността да изучава всеки етап от историята на нашата Вселена. 18-те огледала ще летят в сгънато състояние и ще се разгърнат едва след изстрелването. Основна характеристика на телескопа е специален щит с размера на тенис корт, който ще предпазва нежните компоненти на телескопа от слънчевите лъчения. Огледалата трябва да работят в перфектен синхрон, за да може „Джеймс Уеб“ да разгърне своя пълен потенциал.

За повече информация: НАСА