Водния лед на Марс е много повече от колкото се предполагаше

Орбиталният марсиански апарат Mars ReconnaissanceOrbiterе открил значителни по марсианските мерки ледници, състоящи се от чиста замръзнала вода в планинските райони, разположени на разстояние от полюсите на Червената планета. Учените казват, че ледът там е примерно толкова, колкото в Антарктида, само че на Марс е разпръснат на по-голяма площ.

Учените са проанализирали данните от радара, сканиращ повърхността на Марс, и са открили ледници под повърхностния слой почва. Ледниците се простират на много десетки километри в ниските ширини на Марс – региони, където има планини. От университета на Тексас учените казват, че ледниците, които са се запазили до наши дни – това са фрагменти от по-голяма ледена покривка, която се е образувала по време на последния Ледников период.

Прочети повече