ВИДЕО С РУМЕН АЛЕКСАНДРОВ: Обсесивно-компулсивното разстройство

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.

Представяме ви авторското видео, посветено на обсесивно-компулсивното разстройство, на нашия приятел Румен Александров. В него ще разберете малко повече за това какво всъщност е ОКР и какви са възможните причини за него. Приятно гледане! ????

Симптоми – https://goo.gl/nxrVut
Sapap3 – https://goo.gl/sZEZva
ОКР – https://goo.gl/iwnko0, https://goo.gl/nHO9wn

music: Hydrogen by Jake Chudnow

Вижте и видеото на Румен за тревожността тук.

Биология

Учени превръщат мъртви паяци в роботи

Като част от проучванията в нова научна област, която се нарича „некроботика“, изследователите са правили експерименти с тела на мъртви паяци, които дори са

Нови проучвания показват, че квантови сигнали могат да пропътуват междузвездни пространства

Хипотетична интелигентна извънземна цивилизация би могла да излъчи квантови съобщения, които да достигнат до Земята.    Светлинни частици фотони могат да се предават през големи пространства, дори междузвездни, без да

Доц. д-р Мария Лазарова: Науката удовлетворява човешката ненаситност за нови постижения

Бихте ли се представили на нашите читатели?  Доц. д-р Мария Лазарова, направление „Синапсна сигнализация и комуникации“, Институт по невробиология към Българската академия на науките (БАН). Родена съм и съм

Как звукът редуцира болката у мишките

Новоидентифицирани мозъчни пътеки могат да доведат до по-ефективно овладяване на болката.   Екип учени от цял свят идентифицира невронните механизми, чрез които звукът притъпява болката при мишките. Откритията, които могат

Номер или лакомство – как изкуствените подсладители влияят на мозъка и тялото

Изкуствените подсладители трябва да се консумират умерено, защото „подвеждат“ мозъка и тялото, че са ,,лакомства’’, което може да има отрицателни последици за здравето.    ВЪВЕДЕНИЕ Защо сладките неща са толкова

Литературата за учене и преживяне – д-р Богдана Паскалева

Гл. ас. д-р Богдана Паскалева завършва Българска филология и магистратура „Литературознание“ в Софийския университет. През 2015 г. защитава докторска дисертация по теория на литературата с тема, свързана с проблематиката

Реактивното гориво вече може да се извлича от въздуха. Как да постигнем това?

Слънчевият керосин може един ден да осигури на авиацията въглеродно неутрално гориво. Реактивното гориво вече  може да се извлича от въздуха.  Или поне такъв е случаят в Móstoles, Испания,