Видео: Какво се случва, когато човек се опита да се застреля под вода

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.

Ето какво се случва, когато физикът Andreas Wahl се опитва да се застреля под вода, за да покаже разликата в съпротивлението между въздуха и водата – водните молекули са разположени по-близо една до друга, отколкото молекулите във въздуха, а това е причината във водата да е по-трудно осъществяването на движение, отколкото във въздуха. 🙂

Списание

сп. “Българска Наука”, брой 156

Христо Г. Данов е един от най-дейните и ярки български просветители от епохата на Възраждането, които в онези времена е трябвало да създават и развиват

Нова система възстановява клетъчния живот у прасета час след смъртта им

Тази техника би могла един ден да подпомогне съхранението на органи, подготвени за трансплантация.   Сложна система от изкуствена течност, помпи и сензори успява да вкарат кислород, хранителни вещества и

EURAXESS Smart Talks

Представяме на вниманието Ви първите епизоди от поредицата EURAXESS Smart Talks.   Епизод 1 „Discover Careers Beyond Academia” разглежда темата защо учените трябва да търсят възможности за кариерно развитие извън

Какво съдържа Слънчевата система

Какво е Слънчева система? Слънчевата система е група, която съдържа астрономически обекти и те са: Слънцето  и небесните тела, обикалящи около него – планети, планети джуджета, спътници, астероиди, комети,

Откъде електроните получават енергия, за да се въртят около атомното ядро?

Някога се смятало, че електроните обикалят около ядрото така, както планетите обикалят слънцето. Тази представа била променена от съвременната квантова механика.   Най-добрият начин да се изобрази атом е чрез