[ВИДЕО] Доцент Боян Торосов, Кохерентен контрол чрез композитни импулси

Видео версия на нашия подкаст

Интересно ти е да изглеждаш нашата видео версия на Наука.БГ подкаст? Можеш да го направиш чрез видео плейъра по-долу.

Боян Торосов е магистър по теоретична и математическа физика (2006). Защитава докторска дисертация под ръководството на чл.-кор. Николай  Витанов през 2010 г. Темата на дисертацията му  „Контрол на  нестационарната динамика на квантови системи: точни и приближени техники“ е свързана с изследвания в изключително модерната област, наречена квантова информация. Доцент е от 2016 г.

В Института по физика на твърдото тяло доц. Торосов работи предимно върху намирането на композитни импулси и тяхното приложение в квантовата оптика. Техниката на композитните импулси има редица интересни приложения, като например при квантов контрол на йони в уловки. За експерименти с манипулация на йони, уловени чрез външни полета, Дейвид Уайнланд е удостоен с Нобеловата награда по физика за 2012 г.

Боян Торосов е бил на специализация в:

Турку (Финландия, 2007), Лийдс (Великобритания, 2008), в Бургундския университет (Франция, 2009), Политехнически университет на Милано (18 месеца) през 2012-2014 и в Сингапурски университет по технологии и дизайн (6 месеца) през 2014.

Носител е на наградата „Марин Дринов“ за млад учен за 2013 г. в направление Нанонауки, нови материали и технологии.

През 2012 г. статия на д-р Торосов и проф. Витанов е избрана за „най-ярка публикация“ на годината на списанието Journal of Physics B: Atomic, Molecular and Optical Physics.

Боян Торосов е обещаващ млад учен със завиден научен потенциал и висока изследователска активност. Впечатляващи са неговото задълбочено познаване на квантовата физика и свободното боравене с множество математически техники, което му позволява да ги прилага с лекота при решаването на проблемите на квантовата информация и да говори увлекателно за квантовия компютър. Самодисциплината и стремежът за успех са характерни негови  черти, които е формирал като състезател на ЦСКА и на националния отбор на България по водна топка.

EURAXESS Smart Talks

Представяме на вниманието Ви първите епизоди от поредицата EURAXESS Smart Talks.   Епизод 1 „Discover Careers Beyond Academia” разглежда темата защо учените трябва да търсят възможности за кариерно развитие извън

Какво съдържа Слънчевата система

Какво е Слънчева система? Слънчевата система е група, която съдържа астрономически обекти и те са: Слънцето  и небесните тела, обикалящи около него – планети, планети джуджета, спътници, астероиди, комети,

Откъде електроните получават енергия, за да се въртят около атомното ядро?

Някога се смятало, че електроните обикалят около ядрото така, както планетите обикалят слънцето. Тази представа била променена от съвременната квантова механика.   Най-добрият начин да се изобрази атом е чрез