Търсене
Close this search box.

Училище „Слънчев лъч” – Пловдив

Училище „Слънчев лъч” – Пловдив

Училище „Слънчев лъч” – Пловдив

Училище „Слънчев лъч” – Пловдив

 

Все повече стават педагозите и родителите у нас, които си мечтаят за различно училище, различна образователна среда: уютна, красива, модерна, подкрепяща, вдъхновяваща. В частно училище „Слънчев лъч” в гр.Пловдив, което отвори врати през септември 2017 г., създаваме точно такава учебна среда. Построихме нова сграда в екологично чист район в края на града (в землището на с.Марково), далеч от центъра с неговия шум, стрес и замърсяване. Къщичката ни е уютна и красива, с голям собствения двор, в който децата могат да играят, учат и спортуват на чист въздух. В двора засадихме над 20 плодни дръвчета и различни зеленчуци (домати, краставици, лук и др.), направихме и класна стая на открито.

В центъра на нашата образователна методика са децата, техните интереси и таланти, здравословното им емоционално и физическо израстване и ученето с любов. Събираме най-доброто от популярни и не толкова популярни педагогически методи и похвати, традиционни и иновативни методи на обучение, за да създаваме наш уникален образователен модел. Прилагаме законите, принципите и средствата на сугестопедията – това води до повишаване на емоционалния тонус на децата, запазване на тяхното любопитство и интереса към нови знания, освобождаване от страха към ученето, смекчаване на агресивните тенденции в поведението. Усвояването на учебния материал става в пъти по-бързо в сравнение с традиционния начин на преподаване в условията на безусилен, радостен за децата процес. Уроците се

изграждат и съгласно таксономията на Блум, с цел извеждане когнитивните процеси до високите нива на анализ, синтез и оценка. Часовете включват различни дейности, свързани с развитието на различните видове интелигентност по Хауърд Гарднър. Използваме педагогически технологии и идеи на Мария Монтесори, Едуард Де Боно, Тони Бюзан, Борис Никитин, Шалва Амонашвили и др. за развитие на креативността, вниманието, концентрацията, мисловните операции. Формираме умения за самостоятелно учене чрез запознаване и използване на техники за учебен труд. Същевременно работим за изграждане на хуманна среда за общуване и развитие на социални умения. Следвайки базовата програма на МОН,  с помощта на професионален екип от специалисти, надграждаме и разширяваме всеки един урок така, че да бъде интересен, увлекателен и преживян сетивно от децата. В обучението залагаме не само на академичните знания, но и на придобиването на реални умения за живота и развиването у децата на общочовешки ценности. В защитената среда на училището, децата се научават не как да се конкурират с другите, а как да надскачат себе си и да работят заедно с другите. Като резултат от обучението всеки ученик и неговото семейство познават много по-добре индивидуалните особености: темперамент,  интереси, естествени заложби, преобладаващия  тип интелигентност. Учениците ни  по-бързо и ефективно постигат гъвкава комбинация от знания, умения и опит, съответстващи на изискванията на съвременния живот.

Особено място в нашата педагогическа система заема Природата. Ние вярваме, че в Природата всеки елемент е свързан с живота на Цялото. Работейки за възстановяването на връзката между човека и природата, отдаваме специално внимание на екологичното образование в училище. Децата се научават как да пазят природата, да пестят ресурсите, да рециклират и употребяват по-дълго вещите си, да се хранят и живеят природосъобразно. Това възпитава у тях уважение и отговорност към заобикалящата ги среда и към себе си. Всеки клас разполага със своя зеленчукова градина, където практикува наученото, да наблюдава, експериментира и отчита промените, които се случват с всяко едно растение. Изучавайки всички обитатели в това естествено пространство – от малкото семенце в земята до грабливите птици в небето над него, децата изграждат знания и умения от реалния живот. Работата със земята им дава усещането за значимост, отговорност, увереност, както и убеденост, че труда на всеки един от нас е важен за общото ни благосъстояние. В процеса на обучение обръщаме особено внимание на изграждането на здравословни навици и умения в грижата за тялото и духа на децата.

Музиката е друг важен елемент от нашия педагогически модел. Музиката е особен вид общуване, което помага на децата да изразят своите емоции и да се свържат с другите. Различни изследвания доказват, че музиката влияе на физическото, емоционалното и интелектуалното развитие при децата, като подобрява познавателните и сензорните им умения.  В нашата програма е силно застъпено изучаването на музикални инструменти, на основата на избора на всяко дете, и запознаването на децата с класически произведения и автори. Музиката стимулира развитието на учениците и тяхната креативност, търпение, памет и емоционална интелигентност, развива тяхната естетика и усета за красота и хармония.

Развиването на въображението и артистичните заложби на децата са от изключителна важност за емоционалното им израстване. Затова в обучението си залагаме на творческа работа с различни материали и техники. Запознаваме се както с традиционните занаяти – грънчарство, плъстене, плетене и др., така и с модерни изобразителни и приложни похвати за творчество. Децата са стимулирани да използват естествените материали и да дават воля на въображението и изобретателността си.

В нашето училище от предучилищната група се изучава засилено английски език, а от 5-ти клас и руски език. Обучението по езици е интерактивно и е базирано на сугестопедията.

Ние смятаме, че ученето е постоянен процес, който се случва по всяко време в подходящо организирана среда, затова прилагаме много методи за неформално обучение. Навсякъде в уютната и почти домашна обстановка на нашето училище са разположени дидактични и монтесори материали, информационни табла, кътове за самостоятелна работа или спортни активности, открити библиотеки с удобни места за четене, както и материали за самоподготовка. Децата са стимулирани да опознават, експериментират и да участват активно в създаването и поддържането на класните си стаи и извънкласното пространство.

И все пак, защо да изберете нас?

Защото:

  • При нас децата са подкрепяни, обгрижвани, разбирани и обичани;
  • Класовете ни са малки и учителите обръщат индивидуално внимание на всяко дете, според неговите нужди и интереси;
  • При нас децата творят и преживяват уроците през сетивата си ежедневно;
  • След училище нашите деца вместо да пишат домашни, имат време за семейството, приятелите, хобитата и интересите си;
  • При нас няма тежки раници – всяко дете има лично място в училище за своите материали и учебници;
  • Обучението при нас е проектно ориентирано и надгражда многократно базовата програма на МОН;
  • Изобразителните и приложни изкуства, музиката, спортът присъстват ежедневно в програмата ни;
  • Изучаването на науките е практически насочено, с много експерименти и наблюдения;
  • Въздухът при нас е два пъти по-чист, отколкото е в центъра на Пловдив, и децата могат да дишат, спортуват и играят на открито, близо до природата;
  • При нас децата се хранят здравословно и се учат да готвят, а също така придобиват разнообразни практични умения за реалния живот;
  • Нашата образователна среда е уютна, практична и хармонична, в нея децата се чувстват спокойни, вдъхновени и насърчавани.

 

Свържете се с нас:

0887 447 335

Мария Паева – основател и ръководител

slanchevlachplovdiv@gmail.com

http://sun-ray-school.eu/

https://www.facebook.com/EcoSchoolSunRay/

slanchevlachplovdiv@gmail.com

http://sun-ray-school.eu/

https://www.facebook.com/EcoSchoolSunRay/

Включи се в списъка ни с имейли – получаваш броеве, статии, видеа и всичко, което правим за популяризирането на науката в България.  

Еднократен (Вечен) абонамент​​

Списание “Българска наука” излиза в PDF и ePub и може да се изтегли и чете от компютър, таблет и телефон. Достъпа до него става чрез абонамент, а възможността да се абонирате еднократно позволява да можете да достъпите всички бъдещи броеве без да се налага никога повече да плащате за списанието.