Учените са открили нов вид вълк, обитаващ Африка

Научен екип от Оксфордския университет, Университета на Осло и Университета на Адис Абеба са доказали, че мистериозно животно, известно като „египетски чакал“ и често бъркано със златния чакал, не е подвид на чакала, а – нов вид сив вълк.

Откритието е, че сивите вълци са достигнали Африка около 3 млн. години, преди да се  разпространят навсякъде в северното полукълбо. Новооткритият вълк е роднина на сивия вълк Holarctic, индийския вълк и хималайския вълк.

Професор Дейвид Макдоналд, един от авторите на доклада, заявява: „Вълкът в Африка не само трябва да бъде опазван от изчезване, но повдига очарователни биологични въпроси за това как новия вид африкански вълк е еволюирал и е живял редом до златния чакал и етиопския вълк, с които вече не бива да се бърка.“.

Професор Клаудио Силеро добавя: „Това откритие допринася за подоброто ни разбиране за биогеографията на африканската и афро-алпийската фауна. Етиопските вълци са се отделили от сивия вълк.“.

Д-р Ели Рунес споделя, че не повярвал на очите си, когато установил, че ДНК на сивия вълк  не съвпада с нищо от събрания генетичен материал.

Това проучване показва възможността на съвременните генетични методи да разгадават древни загадки.